Huskeliste ved Formatering!

  • Står og skal formatere en anden mands computer og vil lige sikre mig at jeg får det hele ud før jeg sletter resten. Er der nogle der har et link til en udførlig tjeckliste der sørger for at jeg ikke overser noget


    Mvh. Søren

  • Kender ikke til nogen guide, men kan da lige nævne de ting jeg plejer at kigge efter...


    Netbank
    Dokumenter
    Billeder
    Musik/Film
    Savegames
    Specielle drivers


    Hmm, kan ikke lige komme i tanke om mere... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *


  • Mails. Alt efter hvilket program der bliver brugt skal man skulle både mails, adressebog og evt. settings, da mange ikke kan huske deres password når det kommer til stykket.

  • netbank
    alle dokumenter
    husk ting på skrivebordet
    savegames
    e-mail backup
    tager altid backup af mit ftp program så jeg har alle sites inde
    samme med dreamweaver backup så site info er gemt
    tjek du har alle drivers osv inden du går i gang


    Andet kan jeg sgu ikke lige komme på.


    Jeg sørger altid for at have alle ting klar der skal installeres inden jeg formater den.


    Drivers
    Windows
    Winamp
    Winrar
    Trillian/bruger jeg til msn og icq
    IRC
    SP2 - stand alone så den ikke skal hentes
    Virus scanner
    Alle de programmer jeg bruger til daglig... kigger bare lidt på de genveje jeg nu har i quicklaunch :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg tager lige denne gamle tråd op igen, da det jo altid er relevant.
    Jeg faldt over denne side med en rigtig fin gennemgang af back-up af systemet etc. inden en formatering: http://www.intowindows.com/top…ore-installing-windows-7/


    Håber sgu selv, at jeg får det hele med (går over til Win7).


    :crazyeyes:


    EDIT: De nævner 'windows easy transfer' - i en dansk version skriver man 'windows overførsel' i startbaren istedet. Det er en smart måde at overføre vigtige filer til den nye installation: Windows overførsel