Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 12. marts 2006, 15:57

Hej
har undret mig over, når jeg åbner joblisten på min comp med WinXP SP2 prof. så er der 7 processor der hedder svchost.exe, hvoraf den største af dem bruger over 30 mb af min hukommelse..?! Er dette helt normalt eller er der noget helt galt med min computer..?!

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

2

søndag, 12. marts 2006, 18:23

Svchost.exe - Du kan ikke afslutte denne proces inde fra Joblisten.
Dette er en generisk proces der agerer som en host for andre processer der kører forskellige Dll'er, derfor skal du ikke blive overrasket over at du kan se flere instancer af denne proces i Opgavelisten.

Og ja, en af dem bruger godt med RAM, min bruger 21 MB i skrivende stund, så der er ikke noget unormalt i det. :D

3

søndag, 12. marts 2006, 18:31

Citeret

Originally posted by Expendable
Svchost.exe- Du kan ikke afslutte denne proces inde fra Joblisten.
Dette er en generisk proces der agerer som en host for andre processer der kører forskellige Dll'er, derfor skal du ikke blive overrasket over at du kan se flere instancer af denne proces i Opgavelisten.

Og ja, en af dem bruger godt med RAM, min bruger 21 MB i skrivende stund, så der er ikke noget unormalt i det. :D

Det ka man egentlig godt, men man får et ubehageligt vindue, der minder meget om Blaster ormen :)

Og ja, den skal tage meget hukommelse... Det er en windows proces

4

søndag, 12. marts 2006, 19:20

Citeret

Originally posted by KarGa

Citeret

Originally posted by Expendable
Svchost.exe- Du kan ikke afslutte denne proces inde fra Joblisten.

Det ka man egentlig godt, men man får et ubehageligt vindue, der minder meget om Blaster ormen :)

Og ja, den skal tage meget hukommelse... Det er en windows proces

Hehe li presis :P

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

5

søndag, 12. marts 2006, 20:01

Der må max være 6 af dem.. Tjek hvor de ligger henne. evt brug hijackthis og se om du kan se noget der.

6

søndag, 12. marts 2006, 20:04

hmm jeg har lige nu 8 af dem..?! Hvor ved du fra at der kun må være 6 af dem..?!

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

8

søndag, 12. marts 2006, 20:44

Antallet kommer helt and hvilke tjenester du har aktiveret og hvad du har kørende, som er afhængig af den slags processer. Men omkring 6-7 stk. er normalen.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (12.03.2006, 20:44)

9

søndag, 12. marts 2006, 20:47

Hmm okai... så 8 skulle ikke være "farligt" på nogen måde..?! Har en hel del programmer kørende i baggrunden...

iPhone 5, iPad 4.

10

søndag, 12. marts 2006, 21:34

Bare tjek hvor de kører fra..

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.