• Jeg vil gerne i gang med min egen hjemmeside, og ikke mindst lære at kode den helt fra bunden. Men jeg vil gerne igang lidt med det samme, og komme ind i ''gamet'' derfor har jeg besluttet at jeg vil prøve at lave en i Front Page til at starte med..


    Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre at lave et sådant gitter jeg ønsker, som bliver stående hele tiden og den side jeg har lavet kommer frem i midten? Evt. har i nogle bedre ideer?


    Jeg hælder mest til 1#


    Men hvad siger I? Og ikke mindst hvordan laves det lettest?

  • ja selvf.


    Det kan laves på 2 måder.


    Iframe eller bare frame


    Det er helt op til dig selv


    edit: nå ja, tables ;-)
    http://www.html.dk
    en god side at lærer det grundliggene i html og shtml + CSS

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

    Rettet en gang, sidst af dragox ().

  • Frames ville nok være den nemmeste løsning men også den mest beskidte løsning.


    Personligt er jeg mest til tables men det er nok bare fordi jeg aldrig har taget tid til at få lært iframes.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Frames ville nok være den nemmeste løsning men også den mest beskidte løsning.


    Personligt er jeg mest til tables men det er nok bare fordi jeg aldrig har taget tid til at få lært iframes.


    så hellere frames.
    Det mere sikkert at bruge


    dog er iframes nemmere, men knap så sikkert

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Okay, men jeg vil bruge design delen og html delen i front page.


    Jeg har læst lidt HTML osv, men jeg vil gerne have gitter hele vejen rundt? Kan jeg det som på det billede jeg uploadede?


    Evt. How? :D


    Jeg skal vel bruge en kode.

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Mener du bare en border?


    border="1"


    Hehe, kan godt være jeg er ikke helt inde i det.
    Prøv at se den fil jeg har uploadet i 1#, der har jeg lavet 2 opsætningere. Jeg vil helst have opsætning 1. Altså den hvor der er ''Gitter'' hele vejen rundt. Som altså ikke ændres. Hvor det kun er midten altså teksten der ændres.


    Kan du forklare hvordan og hvorledes?

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Lav det dog i tabeller... Gå ind i frontpage og vælg Indsæt tabel (X*X) og flet så nogle af dem


    Okay det vil jeg prøve, når jeg gør det design mæssigt laver den vel bare ''border=1'' for mig så? ;)
    Evt. så skal jeg bare lave mine kommende sider som om jeg ingen menu har, også fleter den det selv sammen sådan at de andre sider jeg laver udgør midten?


    Eller skal jeg lave den opsætning på alle mine sider?

  • Quote

    Originally posted by dragox


    det kan nedligges


    Kan du uddybe det? Jeg forstår ikke helt hvordan og hvorledes? Det jeg skal lave må gerne være let, men det skal helst også være sikkert og stabilt.

  • Holder også med på tables her.. Frames er klamme synes jeg, og sider der er lavet i frames gider jeg ikke rigtig kigge på for længe.. Du laver bare en stor table, og så fletter du celler ind i som du nu vil have det stilt op ;) Er nu ikke så svært. Nemmest er dog at lave det direkte i HTML'en, men hvis man ikke kan det er Frontpage en god løsning :D

  • Quote

    Originally posted by dragox


    det kan nedligges


    Lad mig gætte... man ka hacke sig uden om mainframed og så har man bare über adgang til hele serveren...?


    :))


    Hva ka der være usikkert ved et klientside-script?

  • I snakker frem og tilbage, hvilken er de bedste og letteste at starte med? Den skal være sikker, eller der skal være mulighed for at sikre den.. Jeg er jo ikke interesseret i at få mit site hacked.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    I snakker frem og tilbage, hvilken er de bedste og letteste at starte med? Den skal være sikker, eller der skal være mulighed for at sikre den.. Jeg er jo ikke interesseret i at få mit site hacked.


    tables.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    tables.


    Okay, men er det ikke meget svært? Jeg ved godt jeg er forvirrende men jeg skal lige have af vide hvordan det laves lettest? Skal jeg evt. kun skrive koden engang også virker det?


    Jeg vil gerne have en forklaring på alt dette.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Okay, men er det ikke meget svært? Jeg ved godt jeg er forvirrende men jeg skal lige have af vide hvordan det laves lettest? Skal jeg evt. kun skrive koden engang også virker det?


    Jeg vil gerne have en forklaring på alt dette.


    Tables er dejlig nemt, så længe du holder en orden du nemt kan tyde.
    Du ender jo nok med en masse tables, inde i andre tables, hvor de fleste er usynlige.
    Bare søg på nettet efter nogle tables guides/tutorials/whatever så lær du det nok. Det er ikke så svært.

  • Tables er klart lettest at finde rundt i, pænest og nemmest synes jeg.



    Du kan gå over i PHP og lave det med includes, men lige nu tror jeg vi dropper det ;)



    Ja, du laver altså dit table setup, fikser farver, og laver indhold - gemmer som index.htm Når dette er gjort så ændre du bare side indholdet, og gemmer som side.htm så er der samme design på alle sider ;)