SP2 er det nødvendigt i WinXP ?

  • Kan nogen forklare hvorfor SP2 er nødvendig i Win XP?
    Og hvis - kan Service pack 2 downloades andre steder end Win update? :dance:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • har den streamet ned på min xp cd....og det kan varmt anbefales...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har også lavet en integreret version med XP og SP2..


    Ved ikke hvorfor, men synes min PC kørte hurtigere når jeg installerede XP og så SP2 bagefter..


    Men efter jeg installere den direkte sammen med XP er der ingen problemer..

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Jeg har også lavet en integreret version med XP og SP2..


    Ved ikke hvorfor, men synes min PC kørte hurtigere når jeg installerede XP og så SP2 bagefter..


    Men efter jeg installere den direkte sammen med XP er der ingen problemer..


    også min erfaring....sp2 oven i en masse opgraderinger laver en del problemer...sp2 direkte på eller streamet er det bedste ....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Min com er virkelig dårlig før jeg få sp2, når jeg lige har geninstalleret, jeg ved ikke om det kun er mig, men uden sp2 flyver det ind ed virus.. Kaspersky fandt 52 efter 10min, og jeg havde ikke været på nogen farlige sites, men hvis jeg installere sp2 før jeg kobler på nettet får jeg ikke de problemer :D

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Quote

    Originally posted by tomaszo
    Min com er virkelig dårlig før jeg få sp2, når jeg lige har geninstalleret, jeg ved ikke om det kun er mig, men uden sp2 flyver det ind ed virus.. Kaspersky fandt 52 efter 10min, og jeg havde ikke været på nogen farlige sites, men hvis jeg installere sp2 før jeg kobler på nettet får jeg ikke de problemer :D


    øhh overvejet en firewall? Jeg har ikke nogen somhelst virus inde på Min comp, Instalere altid firewall/zonealarm som det første efter en formatering. Har ikke sp2 instaleret da jeg synes den sløver min computer :)

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Originally posted by jedimind


    øhh overvejet en firewall? Jeg har ikke nogen somhelst virus inde på Min comp, Instalere altid firewall/zonealarm som det første efter en formatering. Har ikke sp2 instaleret da jeg synes den sløver min computer :)


    Øh nej det har jeg ikke, min com kører fint med widows egen firewall og kaspersky personal pro. :ph34r:

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • KAn også kun varmt anbefale at hente denne her: Windows XP Service Pack 2 til it-teknikere og udviklere


    Hent den ned på harddisken og installer derfra el. som nogle foreslår stream den sammen med XP.


    Her lige et par nyttige link til det sidste:


    Guide til at lave CD-ROM med Windows XP + SP2


    Eller -> How to use AutoStreamer to Slipstream Windows XP Service Pack 2


    Eller -> Slipstreaming Windows XP Service Pack 2 and Create Bootable CD


    Husk - aldrig tilslut dig til nettet - før du har installeret xp + SP2 og antivirus og firewall. Så undgår man unødig bøvl !

  • Quote

    Originally posted by jedimind


    øhh overvejet en firewall? Jeg har ikke nogen somhelst virus inde på Min comp, Instalere altid firewall/zonealarm som det første efter en formatering. Har ikke sp2 instaleret da jeg synes den sløver min computer :)


    en firewall kan ikke nødvendigvis forhindre virus.........det er mere trojans osv den blocker.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Selv er jeg ikke blevet meget klogere på disse gode indlæg, for alle har forskellige erfaringer. Nogen er for, nogen imod.
    Min Norton erhvervs AV og Spyware doctor klarer diverse sygdomme for mig. Jeg har endnu ikke fået nogen virus eller noget værre ind.
    Jeg har læst et eller andet sted at SP2 også indeholder vitige opdateringer mht. visse funktioner i WinXP, men det skyldes måske en anmelders misfortolkning?


    Nu skal jeg lige se på Jeres henvisninger og links, og tusind tak for dem!!! :cheers:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by Legolas
    Selv er jeg ikke blevet meget klogere på disse gode indlæg, for alle har forskellige erfaringer. Nogen er for, nogen imod.
    Min Norton erhvervs AV og Spyware doctor klarer diverse sygdomme for mig. Jeg har endnu ikke fået nogen virus eller noget værre ind.
    Jeg har læst et eller andet sted at SP2 også indeholder vitige opdateringer mht. visse funktioner i WinXP, men det skyldes måske en anmelders misfortolkning?


    Nu skal jeg lige se på Jeres henvisninger og links, og tusind tak for dem!!! :cheers:


    SP2 indeholder optimeringer til XP + nogle forbedrede sikkerhedsting.
    Og jeg har mærket et betydelig mere velfungerende, smooth og så at sige problemløst XP, siden jeg installerede SP2.
    Lige så har det været alle de steder, hvor jeg har opdateret andres XP.
    Har heller ingen problemer med spil af nogern art, som nogle skeptikere påstår der er.
    Det eneste jeg måske gør anderledes end andre er, at jeg ikke har automatic update sat til i XP. Ligeså med andre programmer.
    På den måde så styrer jeg selv, hvad der kommer ind på min PC + der er ikke noget, der ligger og arbejder i baggrunden og derved sænker performance, når jeg bruger min PC.


    Så kan kun anbefale, at opdatere.


    Her lige et par links mere:
    http://www.microsoft.com/danma…ndowsxp/SP2_fordelene.asp
    http://support.microsoft.com/default.aspx?pr=windowsxpsp2
    http://www.microsoft.com/danma…s/windowsxp/SP2_top10.asp

  • SP2 skal installeres med det samme før man gør noget som helst andet så alle installeringer ved de har med SP2 at gøre.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU