GFX Program

  • Quote

    Originally posted by Kw4z0rN
    Jeg skal lige have et link til at program som er gratis og som kan styre blæser hastigherderne - specielt min gfx køler som skal have fuld skrald :D


    Du kan ikke få et program, som kan sætte hastigheden op på dine blæsere (i kabinettet). Det samme gælder for grafikkortets blæser med mindre, at grafikkort producenten selv har lavet programmet. Ellers findes det ikke.

  • Quote

    Originally posted by Ulrik


    Du kan ikke få et program, som kan sætte hastigheden op på dine blæsere (i kabinettet). Det samme gælder for grafikkortets blæser med mindre, at grafikkort producenten selv har lavet programmet. Ellers findes det ikke.


    Prøv li at undersøge emnet inden du bralder noget tilfældigt af.... :roller:
    Du kan sagtens styre blæserne i dit kabinet hvis de understøtter det med et 3pin stik der skal i bundkortet. Her er speedfan glimrende.
    Hvis man ikke har denne tilslutnings mulighed og har blæseren sat til PSU'en, så nej, så kan man ikke styre dem igennem software.


    EMNET:


    Kw4z0rN jeg mener det er Gainward der har lavet et program der kan styre deres grafikkort. Men det virker også til andre, da jeg selv har brugt det inden jeg fik ny køler :)


    Jeg prøver li at forsøge at finde det, ka ikk li huske hva det hedder nemlig :)


    EDIT: EXPERTOOL hed det :) http://www.gainward.com/html/d…y/expertool/expertool.htm

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet 2 gange, sidst af JuiCe ().


  • Ved du hvad kloge åge, det kommer sgu an på så meget ! Understøtter hardwaren (bundkort, grafikkort osv.) det? Understøtter programmet det? Og vigtigst af alt, understøtter blæserne det?
    Der er flere faktorer der spiller ind!


    Det kan godt være, at SpeedFan har blæserstyring mulighed, men hvis ikke ens hardware (igen - bundkort, grafikkort osv.) og blæserne understøtter dette, så kan SpeedFan ikke bruges til en skid!

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    ATI Tool giver dig da fuld kontrol over GFX blæser?


    Det er korrekt, at ATI Tool har muligheden indbygget. Men om den virker og til hvilke kort, ved jeg ikke.


    Jeg har selv prøvet på mit X800XTPE, og der virkede det ikke. Om det så skyldes grafikkortet eller ATI Tool, ved jeg ikke.


    Det er kun min erfaring. Det kan selvf. sagtens virke på andre grafikkort, hvis de og ATI Tool understøtter anvendte grafikkort.

  • Quote

    Originally posted by Ulrik


    Ved du hvad kloge åge, det kommer sgu an på så meget ! Understøtter hardwaren (bundkort, grafikkort osv.) det? Understøtter programmet det? Og vigtigst af alt, understøtter blæserne det?
    Der er flere faktorer der spiller ind!


    Nu nævner jeg os at det kun kan lade sig gøre hvis blæseren har et 3pin stik....De fleste bundkort idag er udstyret med minimum 1 3pin stik.
    :pokey:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • ja men det er standard blæseren på gfx normalt ikke.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Nu nævner jeg os at det kun kan lade sig gøre hvis blæseren har et 3pin stik....De fleste bundkort idag er udstyret med minimum 1 3pin stik.
    :pokey:


    Du kan åbentbart ikke forstå, hvad jeg prøver at sige til dig


    :roller:


    Alm. kabinet fan:


    Det kan godt være, at en blæser har tre ledninger. Plus, stel og thaco. Men det betyder IKKE, at man via SpeedFan kan ændre på blæserens hastighed! Der skal både programmet, altså SpeedFan, og selve bundkortet understøtte dette!



    Ved grafikkort fan:


    Igen, så er det ligemeget om blæseren har thaco (udover selvf. plus og stel!)! Det kommer an på om selve grafikkortet og selve programmet, som man anvender i Windows, er i stand til at sænke hastigheden på blæseren.
    Bare fordi blæseren har thaco, så gør den det ikke muligt, at sænke blæserens hastighed. Dertil hører andre faktorer, som nævnt ovenfor!

  • :roller:


    Jeg siger ikk at programmet virker til alle gfx kort! Men at det kan virke...



    Ang kabinet blæsere så var det nu for at konstatere at det ER muligt at ændre hastighed, eftersom du efter min mening påstår af man IKKE kan ændre på det igennem et program.



    Færdig - slut. Hvis du vil diskutere videre er der en PM funktion, og det ikke nødvendigt at OT'e denne tråd mere.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2



  • Ehm.. Hvad har en kabinet-fan og gøre med et grafikkort? :pokey:
    Emnet drejer sig om grafik blæseren, og ikke en kabinet-fan..
    Og jo, de fleste gfx fans kan styres ;) Så kom igen ch@mp

  • har ikke fundet noget software som kan styre gfx kort blæsere endnu...der er automatiserede i selve driverne, og zalman laver nogle manuelle metoder til deres blæsere, men normalt er der et 2 pins stik som man enten har mulighed for at give fuld knald hele tiden eller lade driveren styre....har du noget software der kan styre det udover det så er det nok DET trådens ejer vil have og ikke at folk snakker om deres kabinetblæsere!

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Fragman der er jo allerede blevet foreslået ATITool og EXPERTool :) ? eller har jeg misforstået dig?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • bortset fra at det ikke virker til alle så var det også fint nok, men hvad fan*en skulle kabinet blæsere og 3 pins stik på bundkortet ind i samtalen for?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    bortset fra at det ikke virker til alle så var det også fint nok, men hvad fan*en skulle kabinet blæsere og 3 pins stik på bundkortet ind i samtalen for?


    Yup det var også derfor jeg foreslog Ulrik at skrive en PM hvis der var mere, da det blev lidt for OT...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis I nu læser hvad trådens forfatter har skrevet ....


    Citat start: "Jeg skal lige have et link til at program som er gratis og som kan styre blæser hastigherderne - specielt min gfx køler som skal have fuld skrald." Citat slut.


    Der står "specielt min gfx køler".


    For mig betyder "specielt" IKKE "udelukkende". Hvilket er DERFOR jeg også kommenterer om kabinetblæsere, da JEG forstår at forfatteren ønsker generelt information!!!