Mærkeligt GFX driver problem

  • hey jeg har et mærkeligt problem. Lige nu kører med en flere måneder gammel driver ellers begynder min pc at fryse i stort set alle andre spil World of Warcraft. Har haft dette problem i meget lang tid! har dog ikke rigtigt haft tid til at gøre noget ved det! skal siges jeg har prøvet GFX'et i en anden pc hvor det virkede! og har også prøvet med en hel clean harddisk i pcen dog med samme resultat som før :(


    Nogle af de spil jeg kan nævne hvor den fryser:


    Far Cry
    BF2
    TM: Sunrise
    Black and white 2


    lige nogle af de spil jeg kan huske!


    har hørt fra nogen at det hjælper at slå fast write fra i bios! og det har jeg så gjort! efter holdt HL2 op med at fryse dog fryser de spil jeg nævner på listen oven over stadig.


    Hmm kan det forrasten være på grund af mit motherboard? har læst om andre som har problemer MSI K8N NEO2 og 6800U. Kan dette måske skyldes at jeg købte boardet næsten lige da det kom ud! og derfor fik en revision med en masse bugs??


    Håber nogen kan hjælpe!


    M.V.H Karse :D

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Originally posted by Karse
    har hørt fra nogen at det hjælper at slå fast write fra i bios! og det har jeg så gjort! efter holdt HL2 op med at fryse dog fryser de spil jeg nævner på listen oven over stadig.


    Hmm kan det forrasten være på grund af mit motherboard? har læst om andre som har problemer MSI K8N NEO2 og 6800U. Kan dette måske skyldes at jeg købte boardet næsten lige da det kom ud! og derfor fik en revision med en masse bugs??
    M.V.H Karse :D


    Hmmm har du prøvet at opdatere din bios, det kan jo være det kunne hjælpe, nu har jeg ingen erfaring med MSI - men f.eks. Asus kommer med en del updates til deres bundkort, selv efter at de har været på markedet et stykke tid.


    Fastwrite er en ting, hvad med de andre settings til GF i bios, kan du evt. nævne dem også.


    I XP er det også en god ide at få indlæst div. windows updates.


    Et godt sted at hente info om driver settings er http://www.tweakguides.com hvor der er guides til både forceware og catalyst. Håber du kan bruge noget af det :9xo

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().


  • hmm har nyeste bios på mobo og har også flashet gfx dog uden hjælp :( i bios har jeg meget få muligheder til gfx. Kan kun stille farst write, agp speed (x4 eller x8.) og Side band addressing :/

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet 2 gange, sidst af Karse ().

  • Hvad med AGP cache størrelsen, er den 128 eller 256MB? Du kan prøve at lege lidt med settings, 64, 128 og 256MB. Til BF2 kunne jeg dog forestille mig at 256MB vil være den bedste.


    Hmmm, i nogle spil trækker skygger virkeligt hårdt, det er ikke sådan at en ny driver åbner for ekstra funktioner du ikke plejer at have slået til, mange spil kan se at man har opdateret drivers og tilpasser sig den nye driver.


    I BF2 kan de med fordel disable dynamic shadows og igen er der faktisk en guide til BF2 på tweakguides.com :D

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Hvad med AGP cache størrelsen, er den 128 eller 256MB? Du kan prøve at lege lidt med settings, 64, 128 og 256MB. Til BF2 kunne jeg dog forestille mig at 256MB vil være den bedste.


    Hmmm, i nogle spil trækker skygger virkeligt hårdt, det er ikke sådan at en ny driver åbner for ekstra funktioner du ikke plejer at have slået til, mange spil kan se at man har opdateret drivers og tilpasser sig den nye driver.


    I BF2 kan de med fordel disable dynamic shadows og igen er der faktisk en guide til BF2 på tweakguides.com :D


    har cache på 128mb! men testede med BF2 på den anden pc med mit gfx! der var driver bare lagt ind uden tweaks og sådan og det kørte bare!

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Det kunne være at du lige skulle teste dine ram, måske er fejlen der i stedet for. Hent memtest86+ og lav en bootcd med det image, lad den køre testen igennem et par timer, bare for at være på den sikre side. Hvis dine ram har en fejl, så kan det sagtens passe at det er når du laver noget ram intensivt at du først rigtig ser fejlen. :rolleyes:


    Edit passer specs fra din profil, for hvis du kun giver 2,6V på dine ram, så prøv at give noget mere V hvis de fejler i testen. :9xo

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Det kunne være at du lige skulle teste dine ram, måske er fejlen der i stedet for. Hent memtest86+ og lav en bootcd med det image, lad den køre testen igennem et par timer, bare for at være på den sikre side. Hvis dine ram har en fejl, så kan det sagtens passe at det er når du laver noget ram intensivt at du først rigtig ser fejlen. :rolleyes:


    Edit passer specs fra din profil, for hvis du kun giver 2,6V på dine ram, så prøv at give noget mere V hvis de fejler i testen. :9xo


    pcen kører standart atm alså ram 200mhz 2-2-2-5 T1 og så standart speed! har kørt memtest før ved denne speed hvor jeg også havde fejl med driver! og de lavede ikke fejl! kørte 8 timer eller sådan. Men kan det være cpu der laver ged i det? nu er det jo en "gammel" cpu så den mem controller der sidder på den er ikke alt for god

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Er det ikke de ram som står i din signatur? Men det er nok nærmere en fejl i bundkortet så end cpu, men du må igang med en større fejlsøgning. ;( Men når du nu har installeret dit windows om, så tyder det på en hardware fejl.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Er det ikke de ram som står i din signatur? Men det er nok nærmere en fejl i bundkortet så end cpu, men du må igang med en større fejlsøgning. ;( Men når du nu har installeret dit windows om, så tyder det på en hardware fejl.


    jo det er de ram i sig! de er lavet til 2-2-2-5 og 2.5-3-3-7 da det et TCCD chips :D og fra G.Skills side er testet til begge dele. Men må nok igang med at teste godt igennem så! tror det er mobo der er synderen! så har tænkt på at skifte mit mobo ud! men ved ikke om det kan betale sig da mit gfx jo er agp og fremtiden er pci express :(

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Kender det alt for godt, kan heller ikke nænne at skille mig af med mit X800XTpe :(

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • hmm er kommet frem til at det måske er mine ram der bliver for varme. Når spillene fryser ligger ram omkring 40-50c! ved ikke om dette er for varmt? er det normalt at tccd ram bliver for varme? har godt air flow i kabi

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro