Program til design af hus

  • Hej.


    Er der nogle der kender et program, hvor man kan designe/tegne sine egne huse. Det skal helst være nogenlunde nemt at gå til.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Jeg ved at bygningskonstruktører og arkitekter bruger et program der hedder AutoCad, men hvor nemt det er at gå til ved jeg ikke. Det er et prof. program.


    Autocad og husdesign er ikke bare lige noget man gør.. Det er et indviklet program for 'det utrænede øje' :)


    og som karga siger, så Autodesk Inventor Series.. Har kun hørt godt om det.

  • Bruger selc Autocad, og det er nemt nok at gå til, bare man lige sætter sig lidt ind i det.. Og lærer nogle simple komandoer at kende..


    Blev sat nogenlunde ind i det på en dag, så helt umuligt er det ikk ;)


    Ellers skulle Solid Works også være et godt bud :)

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Bruger selc Autocad, og det er nemt nok at gå til, bare man lige sætter sig lidt ind i det.. Og lærer nogle simple komandoer at kende..


    Blev sat nogenlunde ind i det på en dag, så helt umuligt er det ikk ;)


    Det er nemt nok at finde rundt i, hvis man er bekendt med kommando begrebet, men det tager så helvedes lang tid at tegne 3D, hvilket gør at Autodesk er langt mere at foretrække, når der ikke er tale om produktionstegninger

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Bruger selc Autocad, og det er nemt nok at gå til, bare man lige sætter sig lidt ind i det.. Og lærer nogle simple komandoer at kende..


    Blev sat nogenlunde ind i det på en dag, så helt umuligt er det ikk ;)


    Ellers skulle Solid Works også være et godt bud :)


    Solid works er hovedsageligt et 'fremstillings' program, og er ikke særlig godt at tegne huse i.


    ellers er architectural desktop et brand godt program... (vidst nok en del af Autodesk, så 'hut jeg visker')

  • Hvis det bare skulle være rum/indretning, så er der et ultra simpelt program på HTH´s hjemmeside, som man kan tegne køkkener o.l. med.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Jeg kender ikke lige nogle programmer, som man uden videre, bare kan bruge, uden at kende noget til programmet.
    Man kan godt tegne et hus med Autocad, men det er ret besværligt, at skulle tegne hver eneste streg, så det er den IMO ikke egnet til og slet ikke i 3D. Jeg har prøvet at tegne et tag med gitterspær og valmet tag med autocad's 3D muligheder og det tager meget lang tid.


    Autodesk Inventor er genialt til maskindele og aldeles uegnet til at tegne huse med.


    Hvis man skal tegne et hus og få et nogenlunde brugbart resultat ud af det, er et IMO Archicad man skal have fat i. Desværre er det ikke sådan lige at gå til, men man kan få nogle rimeligt gode resultater ud af det. ;)

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Hva med The Sims? :))

    Jeg skulle lige til at forslår det. Hvis det bare er for sjov, så brug sims. Find en eller anden snyde kode så du har masser af penge og byg dit drømme hus.


    Hvis det skal være seriøst, vil jeg helt klart anbefale Autodesk Architectural Desktop. Men forvent ikke det er noget man lærer på en eftermiddag. Nu har jeg fået undervisning i Autodesk AutoCAD i knap 2 år og lærer stadig nyt :)

  • ellers er der floorplan 3D fra firmaet IMSI. det er godt nok ikke freeware, men du kan designe alt fra a til z + at du kan lave dine egne møbler til programmet eller hente nye møbler ned fra deres hjemmeside (hvis du har registreret dig)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200