Amiga OS på PC

  • Jeg tror nok dette spørsmål er noget vanskeligt, da det kræver hjælp fra en Amiga bruger. Det jeg gerne vil er at installerer Amithlon på en seperat HD og starte Amiga operation system OS 3.9 op direkt. Jeg har partitioneret og installeret Amithlon så Pc'en booter fra Amithlon, men den kommer til en sort skærm hvor Amiga logoet hopper rundt på skærmen.... Der sker ikke andet...hvad er det jeg mangler? :]


    http://www.haage-partner.de/amigaxl/product-amithlon-e.html

    Pentium 4 2660MHz
    MSI 645 Combo (MS-6737)
    512MB DDR Ram 333MHz
    128MB DDR Radeon 9700 Pro
    Windows XP Pro w/ SP1:]
    MSI 16x DVD drive & DVD Burner
    2 x 200GB WDC Fluid 7200rpm 8MB cache;)
    Audigy 2 (24bit/EAX 4) 8o
    Cambridge Desktop Theater 5.1 Speakers:)

  • Amithlon blev skrottet da udviklern Bern Meyer følte sig led bag lyset, og blev flere gange løget for under hans udvikling af projektet. Han nægtede i Decembers 01 at samarbejde vidre med det tyske Haage&Partner som har Amiga patentet :( Amithlon er dog stadig under copyright, men sælges ikke mere. Jeg havde held på DC++ så et sted på min ftp server ligger en mappe, men sig det ikke til nogen ;)


    Måske kan jeg ikke komme vidre med Amithlon, da den ikke har installeret OS 3.9, men kun selve Amithlon som gør at OS 3.9 kan installeres? Men OS systemet ligger på Amithlon CD'en, men jeg ved sku ikke hvad jeg skal gøre X(

    Pentium 4 2660MHz
    MSI 645 Combo (MS-6737)
    512MB DDR Ram 333MHz
    128MB DDR Radeon 9700 Pro
    Windows XP Pro w/ SP1:]
    MSI 16x DVD drive & DVD Burner
    2 x 200GB WDC Fluid 7200rpm 8MB cache;)
    Audigy 2 (24bit/EAX 4) 8o
    Cambridge Desktop Theater 5.1 Speakers:)

  • Det er et helt rent Amiga OS, men som jeg sagde i en MP...problemet er at amithlon ikke har custom chip eller AGA emulation, hvilket sådanset få de fleste spil/programmer til ikke at køre på amithlon overhoved. Det er da også af den grund at folk ikke gider at bruge amithlon...også fordi den er 2 år bagud i opdateringer. Den Amithlon CD jeg har skal køre på en specialt opsætning af OS 3.9 skriver readme (er på cd'en), så jeg tror ikke andre kopier vil kører som OS 3.5.


    WinUae er faktisk lysår fremme i forhold til features, da den kan alt fra custom chip og AGA, til CD32/CDTV emulation :rolleyes:

    Pentium 4 2660MHz
    MSI 645 Combo (MS-6737)
    512MB DDR Ram 333MHz
    128MB DDR Radeon 9700 Pro
    Windows XP Pro w/ SP1:]
    MSI 16x DVD drive & DVD Burner
    2 x 200GB WDC Fluid 7200rpm 8MB cache;)
    Audigy 2 (24bit/EAX 4) 8o
    Cambridge Desktop Theater 5.1 Speakers:)


  • en A1200 har som standard en 14MHz 68020...


    jeg har selv en A4000 25MHz 68040 stående lige her ved siden af mig.. og den virker sgu endnu :)

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    Amiga er da vist gået helt konkurs


    fandt lige lidt nyt her.... ps. er lavet i powerpoint
    du kan da også kikke lidt her
    og det er 110% sikkert at jeg skal have mig en amiga one med os4.
    så skal jeg kun spille halflife2 på min pc når det kommer på et tidspunkt

  • Quote

    Originally posted by gINCAKe


    fandt lige lidt nyt her.... ps. er lavet i powerpoint
    du kan da også kikke lidt her
    og det er 110% sikkert at jeg skal have mig en amiga one med os4.
    så skal jeg kun spille halflife2 på min pc når det kommer på et tidspunkt


    Har altid kunne lide Amiga men:


    1. jeg vil have en masse gode spil (også de nyeste)


    2. jeg vil kunne spille på netværk (også mod pcer)


    3. jeg vil gerne kunne opgradere med ny printer, nyt grafikkort UDEN driver probs


    4. stabilitet uden børnesygdoome


    når Amiga har klaret det så skifter jeg

  • Quote

    Originally posted by gINCAKe
    theboss du kunne også bare købe sådan en fætter her
    tror sq at jeg sparer sammen til en ;)

    Som at være i himlen igen, ikk 8) Tja jeg har fuldt med I AmigaOne, men jeg synes den er lidt for dyr men jeg regner med at købe den senere. Jeg vil først lige følge med i udviklingen lidt endnu før jeg køber en Amiga igen :P

    Pentium 4 2660MHz
    MSI 645 Combo (MS-6737)
    512MB DDR Ram 333MHz
    128MB DDR Radeon 9700 Pro
    Windows XP Pro w/ SP1:]
    MSI 16x DVD drive & DVD Burner
    2 x 200GB WDC Fluid 7200rpm 8MB cache;)
    Audigy 2 (24bit/EAX 4) 8o
    Cambridge Desktop Theater 5.1 Speakers:)

  • jeg fik linket til et par tyske shops i går.
    og der kan man købe bundkortet + cpu til ca. 875 euro mener jeg, du må ikke hænge mig op på noget (eller slæbe mig i retten)
    det er måske dyrt for et mobo + cpu men det er billigere at selv købe stumperne også samle det..
    kan prøve at poste de links jeg fik når jeg kommer hjem fra job....

  • fandt det her...


    Explanation : the computer boots up on 40 Mb harddisc using a Linux kernal, and this boots up the Amiga emulator on the 6 Gb harddisc. Note : this is not a computer with Windows or Linux !!! Windows or Linux can be installed but now there is only Amithlon on it !!