Catalyst 6.2 problemer

  • Jeg har lige installeret de nyeste Catalyst 6.2 drivere.


    Da jeg synes Catalyst Control Panel er en anelse sløvt at arbejde med og ikke giver langt flere fordele end driverens udvidede funktionalitet i skærmindstillingerne, plejer jeg at fravælge Control centret under installationen af driveren og i stedet benytte ATI's udvidede funktionaliteter i driveren alene via fanen "avanceret" under skærmindstillinger


    Tilsyneladende kan dette ikke længere lade sig gøre.


    Hvis jeg ikke installerer Catalyst Control Center får jeg ikke de udvidede muligheder i "avanceret" og kan f.eks. ikke koble tv-out til og fra.


    Mit spørgsmål er derfor - Kan det stadig lade sig gøre, at få den udvidede funktionalitet tilbage under skærmindstillinger og i givet fald - Hvordan?


    På forhånd tak


    /Henrik

  • Men prøv evt. at indstallere ATI tools der kan man aktivere en masse funktioner uden om CCC. Du kan hente den hos Guru3D.com. Iøvrigt ganske udemærket OC tool.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Ok...tjekker ATI-tools - tak for det


    Jeg har fundet et sted, hvor man kan downloade Catalyst 6.2 med CP. Det ser dog ikke umiddelbart så tillidsvækkende ud - Nogen der har erfaringer med denne udgave?


    Og kan det virkelig passe, at ATI skal diktere anvendelse af CCC for at kunne udnytte kortet fuldt ud.


    ... Det er først med den seneste version, at mine muligheder for at tweake via CP er forsvundet.

  • Mener nu kun det er X1800 og 1900 kortene som "SKAL" bruge CCC.. Men man kan sagtens bruge det uden jo.. Men ATI Tool får man dejlig mange muligheder for at ændre diverse ting.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det er korrekt, at det kun er det helt store kort, der kræver CCC. Mit problem er, at for at kunne enable tv-out m.v. skal man have adgang til funktioner, der ikke umiddelbart ligger i driveren alene i seneste version.


    I tidligere versioner fik man disse funktioner til rådighed i CP, hvis man ikke installerede CCC.


    Det kan da godt være, at jeg er lidt touchy men jeg synes nu ikke CCC er vildt fedt at vente på blive loadet, hver gang jeg starter min computer. Så mange nye features er der heller ikke - bare lidt lækker indpakning.


    Tak for hjælpen alligevel....!!