At angive 2 baggrunde på en side

  • Er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener, men tænker du på eksempelvis at lave et table med 100% i with eller height, og derefter deler det i 2 celler? Så kan du angive en baggrund til hver celle.

  • Du kan vel også lave to layers, som du så positionerer med CSS, og giver dem z-index: 1.


    Edit: Jeg vil dog ikke anbefale dig at sætte et billede ind bag en tekst, da dette kommer til at take ALT for mget blikfang, samtidig med at det utydeliggør tekst og billeder, og kan give siden et rodet og uprofessionelt look. Med mindre du selvfølgelig giver billedet et ordentligt skud opasity i Photoshop, så det bare lige kan anes.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    Du skal liiiiige have testet den i Firefox. ;)


    Kraftens også! Gider ikk at optimere den til den lorte browser...


    Jeg ved godt at w3c siger at en div fylder 100%, men det burde da være muligt ikke at skulle bruge f.eks. tabeller fordi man vil ha 2 boks modeller på samme linie :boxed:



    Quote

    Originally posted by Expendable


    Lige præcis.


    Lige præcis? :) Jamen hvordan vil du positionere noget, der ikke altid har samme afstand til toppen...? Som spurgt tidligere :)


  • Ahh, sorry, havde ikke set på dine undersider, kan godt se problemet nu. Jeg ville nok bruge tables istedet for layers så, og så lave borders og paddings = 0, og så dele den op i to. For så udvider dine tables sig alt efter indholdet. Men du vil nok ikke kunne afskaffe scroll på alle siderne, da de forskellige sider er dynamiske.

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Ahh, sorry, havde ikke set på dine undersider, kan godt se problemet nu. Jeg ville nok bruge tables istedet for layers så, og så lave borders og paddings = 0, og så dele den op i to. For så udvider dine tables sig alt efter indholdet. Men du vil nok ikke kunne afskaffe scroll på alle siderne, da de forskellige sider er dynamiske.


    Ikk for noget, men hører du overhovedet efter hva jeg siger? :))


    Lige nu bruger jeg en div om menuen og om indholdet, hvor jeg angiver et baggrundsbillede... Dvs. jeg kan ikke sætte nyt bg billede på bare sådan lige desværre...


    Det er kun på forsiden lodret scroll skal væk... Men indholdet kan variere, da kunden jo kan finde på at tilføje et tilbud eller et eller andet til forsiden...