Forbrugerundersøgelse - Har du oplevet softwarefejl i din mobiltelefon?

  • Til teknologi projekt skal jeg nu bruge endnu en undersøgelse... I skal såment bare svare på om i har oplevet fejl i mobiltelefons software, såsom at telefonen låser, sender flere beskeder eller laver andre numre


    Gerne en forklaring på dit værste tilfælde og hvad du syns om at disse fejl forekommer


    Med fejl mener jeg self IKKE fejl-40


    Edit: Forresten skal jeg stadig bruge 10 stemmer til i min foregangne undersøgelse, for at jeg må bruge skemaet...
    Det vil være kanon hvis du også kunne give din stemme her:
    http://tweak.dk/forum/thread.p…589&sid=&hilightuser=2885

  • Jeps.. Har svaret 1 enkelt gang!


    Købte min T610 lige da den kom - de første softwareversioner var helt fucked up! Jeg måtte endda ud til SE med den.. Ikke engang Telecare kunne lave den! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Har haft to SPV'er. En Classic og en E200. Begge var noget bras. Crashes, generelt sløvt system osv.


    Har også haft en Ericsson A380 som var noget bras. Den var til rep 2/3 af den tid jeg havde den.


    Har haft en Ericsson T28, var også noget lort SW mæssigt.


    EDIT: Har haft en hel del mobiltelefoner gennem årene, og det er langt de færreste der har været vrøvl med. Men som sagt, hovedsageligt windows mobiler og de gamle ericsson modeller.

  • Det skal nok lige siges at formålet med denne undersøgelse er lidt suspekt... Det er nemlig ikk for at få oplysninger om fejl, men for at få dokumentation på at der tit er fejl i sådan software


    Så dem der stemmer Aldrig, må MEGET gerne skrive hvor mange telefoner de har haft og hvor ofte de bruger dem... :)

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Så dem der stemmer Aldrig, må MEGET gerne skrive hvor mange telefoner de har haft og hvor ofte de bruger dem... :)


    Lige min tanke ... :))


    Dem der stemmer andet end "Ja - op til flere gange" har sgu nok haft meget få telefoner og et meget lille forbrug. Eller også ser de "software-fejl" som noget hvor der står "error - does not compute" i telefonens display ... For det er sgu nok sjældent det sker ... :))


    Gad vide hvor mange folk med Windows-telefoner der har oplevet en BSOD :T

  • Svaret : Ja - op til flere gange



    SE K700i : Låser engang imellem, vibrator bliver ved efter besked modtaget.



    Nokia 3510i: Låste engang imellem.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har en 6230i det er dejlig telefon, næsten lige så holdbar som en 3310... Jeg skifter tlf rimelig tit, og den eneste jeg har haft MANGE problemer med var min siemens s60 NOO en skod tlf!

  • Nec e616 med det forbandede 3 abbonoment.


    Konstant crash, værre end den værste pc.
    Slukker automatisk, sågar midt i en tlf-samtale, nej ikke løbet tør.
    jammer konstant, bare ved at surfe rundt .....i MENUERNE!!!
    Forfærdelig model, gid den aldrig kom.


    Nu sidder man heldigvis med en K750i uden det mindste problem :cheers:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Lige min tanke ... :))


    Dem der stemmer andet end "Ja - op til flere gange" har sgu nok haft meget få telefoner og et meget lille forbrug. Eller også ser de "software-fejl" som noget hvor der står "error - does not compute" i telefonens display ... For det er sgu nok sjældent det sker ... :))


    Den forstår jeg ikke lige?
    Men anyway, jeg har 6-7 mobiltelefoner nu gennem 7 år tror jeg og har en Nokia 6610 som af og til kun modtager en del af en sms besked og altid under et andet afsendernavn, end den som havde sendt beskeden.
    Genstartes telefonen kommer hele beskeden frem under den rigtige afsender.

  • Jeg har en Nokia 6230 og har oplevet 2 gange når jeg tænder min telefon om morgen, at mit baggrundsbillede er ændret, min ringetone er anderledes og mine kontakt billeder er væk (når nogen ringer kan man sætte et billede til at blive vist) men har ikke rigtig gjort noget ved det...


    Edit svarede ja en sjælden gang da det kun er sket 2 gange i løbet af de snart 2 år jeg har haft den

  • well NECs 3G tlf laver mange softwaremæssige fejl...lige fra at fryse og til at afbryde opkald, slukke osv.... Sony Ericsson lader dog til at have styr på tingene min z800i har ikke rigtigt lavet nogle af de fejl....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja - nogen gange siger min telefon "Du har ikke flere penge på kortet..." - Det synes jeg er groft! :))


    Ej - spøj til side... :P


    Med min nuværende W800i har jeg vist oplevet at den låste en enkelt gang. Og så har jeg oplevet et par gange hvor den har sendt samme besked mange gange til en person, selv den naturligvis kun skulle sendes én gang. :roller: