"NTLDR mangler" !

• Hey Tweak !

Efter at have sat en anden hdd i og installeret linux på den vil min computer ikke starte mere ! Jeg slog den gamle hdd fra i bios og slog den til igen, men under opstart siger den bare

NTLDR mangler
    Tryk Ctrl+Alt+Delete for at genstarte

Hvordan får jeg lagt NTLDR ind igen ?

Jeg vil ikke geninstallere windows og vil heller ikke formattere! Håber stadig der vil være en løsning.. :)

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• problemet opstår når man har mere end den disk i som man vil installere på...så kan windows finde på at smide de filer over på en helt anden end den som windows skal installeres på...en totalt åndssvag fejl jeg ikke fatter endnu ikke er rettet.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Her er lidt læsning - fundet vha google. med søge ordene: NTLDR is Missing

Windows Support har også noget om det:

"NTLDR is missing" error message when you install or upgrade Windows XP over Windows 95, Windows 98, or Windows Millennium Edition

Og lige one more: How to fix: NTLDR is missing

Edit: Og lige en lille guide jeg havde liggende - fundet på et eller andet forum :

Fix "NTLDR missing" in XP (works for 2000 as well)

This assumes that you have already checked your floppy for a non system disk.

1. Start your computer with a Windows XP CD-ROM.

2. At the Setup screen, press R for repair.

3. Opt to use the Recovery Console (press c).

4. Type 1, and then press Enter (if you have more than one windows install then choose the number of the install you want to repair).

5. Type your Administrator password, (the one that you setup when you were installing the OS) and then press ENTER. If you do not know what it is try leaving it blank. If that does not work, find out what it is from the person that did the install.

6. Type map, and press Enter. This should tell you the drive letters assigned to the drives and what type of drives they are. this is very useful if you have multiple drives. This is for reference only.

7. Type: copy "drive":\i386\ntldr c:\ ("drive" will be the drive letter that corresponds to the CD-Rom Drive your XP CD is in. Refer to step 6.) Press Enter.

Type: copy "drive":\i386\ntdetect.com c:\
    Type y If you are prompted to overwrite this file, then press Enter.

8.You can do this to check your new boot ini file if you wish but this step can be skipped if you are confident that all is good.

Type: type c:\Boot.ini
    You should see something like this:

[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect.

• Pil alle drev fra hvor Windows XP IKKE er install på , også cd drev og start op , så finder den det drev hvor den er på da , når den så er startet op , luk den ned og sæt alle drev til igen , så burde det virke.

The_Unforgiven