Amiga spil over på diskette?

  • Har mig en fin amiga 500


    Så tænkte på om man på en måde kunne flytte nogle roms fra computeren over på diskette så de kunne spilles der?


    Og hvis ja. Hvor kan jeg finde roms henne?


    Kunne være fedt.


    Og på forhånd tak!


    PS. har søgt på google :crazyeyes:

  • Abandonware is computer software which is no longer being sold or supported by its copyright holder. Sometimes, it is used as a blanket category for any software over a certain age, usually five years.


    This means that labeling any kind of software 'abandonware' does not make it legal to distribute it. Unless the author puts the software in the public domain, any and all abandonware remains covered under copyright law.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Abandonware

  • virker det ikke af sig selv hvis du bare smider filerne hen?


    Damn jeg savner at spille amiga.. Det der emulation ting fungere altså ikke ligeså godt..


    Burde være man skulle høre om der var nogen der ville slæge deres.. :P


    //Out - EcoPa

  • Amigaer bruger nogle disketter i et specielt format, Jeg tror de kan gemme 600Kb i stedet for 720Kb eller 1.44 Mb.


    Det er svæt i dag at få fat i specielle amiga disketter, medmindre man har et specielt program

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    Amigaer bruger nogle disketter i et specielt format, Jeg tror de kan gemme 600Kb i stedet for 720Kb eller 1.44 Mb.


    Det er svæt i dag at få fat i specielle amiga disketter, medmindre man har et specielt program


    det er nu 880kb der er plads til på sådan en gammel svend

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    Amigaer bruger nogle disketter i et specielt format, Jeg tror de kan gemme 600Kb i stedet for 720Kb eller 1.44 Mb.


    Det er svæt i dag at få fat i specielle amiga disketter, medmindre man har et specielt program


    Selve disketterne er ikke noget problem, du kan bruge almindlige 1.44 floppy, grunden er at Amiga formatterede kun den ene side af floppyen, hvor en pc bruger begge sider, det er sikkert også muligt at finde noget software der kan amigaformatere, google det :cheers: