ATI-Software problem..

  • Har lige installeret det der Catalyst Control Center, og jeg synes ikke rigtigt det virker.. Den kommer op med denne box når jeg starter Windows, og hvis jeg vil ændre nogle af instillingerne for grafikkortet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    lyder mee som om du ikke er oprettet som admin på din pc


    Er skam admin på com'N..
    Er den eneste bruger jo.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|
    har du installer Microsoft .NET Framework? det kræver Control Center for at kan kører


    Kan downloads her: Microsoft .NET Framework 1.1


    Det er installeret, og det er tilsynladende det jeg har lidt problemer med af en eller anden mystisk grund

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Det er installeret, og det er tilsynladende det jeg har lidt problemer med af en eller anden mystisk grund


    måske du skulle fjerne begge dele 100% og så installer .Net Framework først og bagefter driveren. Mener jeg gjorde sådan sidst jeg havde problemer.

  • Det hjalp slet ikke.. Kan man ikke installere noget andet end det, så man stadig kan bruge de instillinger..?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • prøv med en driver uden ccc det ccc lort er det værste ved ati og grunden til jeg aldrig får ati kort igen.


    ihvertfald ikke så længe de bruger det ccc panel.

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    prøv med en driver uden ccc det ccc lort er det værste ved ati og grunden til jeg aldrig får ati kort igen.


    ihvertfald ikke så længe de bruger det ccc panel.


    Ja, men skal man så ikke hen i noget ældre drivere?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jo du skal ned i nogle 5 et eller andet


    kan ikke huske hvornår de lavede så man kun kan hente det nye.


    hvis det er til de nye kort x1x00 serien kan man kun bruge ccc så derfor
    har ati fjernet min som mulig kunde.

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    jo du skal ned i nogle 5 et eller andet


    kan ikke huske hvornår de lavede så man kun kan hente det nye.


    hvis det er til de nye kort x1x00 serien kan man kun bruge ccc så derfor
    har ati fjernet min som mulig kunde.


    Skod..
    -Jeg vil jo så helst gerne bruge den nyeste driver..


    Det bare til X800xt PE

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Prøv at køre Catalyst Uninstalleren, den er på samme side som driveren. Dernæst kan du evt. fjerne evt. mapper på disken, samt lave lidt oprydning i registeringsdatabasen i XP. Hvis du så prøver at installere igen og det ikke virker, så prøv at chekke dit windows update, kan sige at Catalyst 6.1 køre bedst med SP2 installeret, samt er der opdateringer til Netframework.


    Håber du kan få det til at virke, jeg køre selv med CCC på alle mine tre ATI baserede maskiner og er meget tilfreds.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • prøve at kigge inde på http://www.rage3d.com i deres forum, hvis du er heldig kan du sikkert finde en løsning på dit problem eller smid selv en tråd.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • ellers så prøv dog omega´s drivere de er baseret på 6.1

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Jeg har droppet det, og kører med 5.11 driveren..
    Håber så på der ikke er den store forskel på den, og 6.1 driveren, nu hvor jeg bare kører med et 800XT.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Så tager vi den fra en ende af.


    Der er INGEN - og jeg gentager - INGEN som er tvunget til at bruge CCC til deres ATi kort.!!!


    1. Man kan hente driveren alene fra ATi's hjemmeside - hvis man i deres download sektion scroller lidt ned til "Low Speed". Hent 6.11 eller hvad den nyeste hedder.


    Screenshot : http://sajmon.dk/filer2/ati_dl.JPG


    2. Dernæst søger du efter "ATi Control Panel" på google. Filen hedder cp-614105057.exe - og kan nemt findes. Evt en nyere virker fint, og faktisk har jeg ikke haft problemer med at finde en der virkede endnu. :D


    3. Så er der lidt blandede meninger om hvad man ellers skal bruge, men jeg bruger ATi Tray Tools til mit X800GTO² - både refreshlock og OC.
    Andre bruger ATITOOL - men det styrer man jo selv. ;)

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....


  • ¨
    Okay.. Godt at vide :) .
    Det pga. jeg har haft et 9800Pro, og derfor ikke har opgraderet i temmelig lang tid, men blev jeg så mere eller mindre nødt til efter jeg skiftede.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb