"DNS" problem

  • Hej.


    Jeg har det problem at min pc tit går af internettet, og hvis jeg for eksempel sætter messenger til at undersøge for problemer, så siger den "DNS kan tilsyneladende ikke fortolke ip-adresser". Den brokker sig også over de primære porte.


    Mit netvækskort er et Realtek RTL 8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC


    Jeg tror det er et driverproblem, men jeg ved ikke hvor jeg kan finde en driver..


    Håber i kan hjælpe

  • hmm du kan jo sådan set køre med hvilke dns-servere du har lyst til .


    Prøv med f.eks Cybercity's , som jeg kun har haft gode erfaringer med.


    212.242.40.3
    212.242.40.51


    Håber det hjælper ;)

  • Quote

    Originally posted by Anima
    Jeg er ikke pro i faget, men når jeg ikke har cybercity internet, så kan jeg vel ikke bruge det til min internetforbindelse som er fra dansk kabel tv?


    jo det kan du godt.


    Dns servere (Domain Name server) er bare nogle servere der står rundt omkring og har en form for en liste der fortæller at f.eks ip xxx.xxx.xxx.xxx passer til domæne Tweak.dk -


    Så du bruger egentlig bare din dnsserver til et opslag, så når du i internet explorer skriver en adresse fortæller den hvilken fysisk maskine den skal videresende dig til ;)

  • ok


    Jeg har prøvet det, men det blev ikke bedre. Men jeg så en indstilling, hvor jeg (åbenbart) havde givet tilladelse til at netværkskortet måtte blive slukket for at spare strøm... :boxed:


    Nu virker det indtil videre, men jeg vender fluks tilbage hvis nu at jeg får andre problemer.


    Mange tak til Aerial for de hurtige svar :rules:


  • Jamen det var da så lidt - velkommen til forresten ;)