Need help, Pixel Shader

  • Hej alle


    Er ikke nørd til at forstå alle sammenhænge i en bærbar pc, men har nu talt med lego og udgiveren af nogle spil til pc i dk (KE Media) og hidtil uden den store hjælp. Sagen er: vi har købt star wars 3 lego spillet til pc til vores 4 årige søn. Han er vild med star wars 8) Nu er det imidlertidigt sådan at PC´en åbenbart ikke har det rette grafikkort. Jeg har derfor downloaded Directx 9.0 fra MS´ hjemmeside men den kræver stadig noget der hedder: Pixel Shader 1.1. Er det noget man kan downloade eller skal der et nyt grafikkort i pc´en ? Pls. help. Har foreløbigt prøvet på 3 forskellige bærbare alle af nyere dato. Men har indtil videre kun virket på stationære....


    På forhånd tak
    Mark


    PS Grafikkortet i den ene er: NVIDIA GeForce4 440 go 64 mb, i den anden er det Intel 915gm/gms, 910gml express chipset Family og den tredie ved jeg det ikke lige. Er de mon for små ?

  • hvis det indbyggede gfx kort ikke understøtter det, er der ikke noget at gøre er jeg bange for.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kortet skulle understøtte PS 1.3 http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_shader
    Den er dog ikke programerbar på MX kortene, hvilket kan være problemet..


    Fandt også dette


    It should be noted that older versions of the drivers (versions 53.xx for example) for the NV17 based GeForce4 MX and GeForce4 Go supported vertex shader model 1.1 via hardware assisted software emulation, however at some point this support was dropped completely. The newer drivers report that they support vertex shader model 1.1. On certain games which are able to take advantage of vertex shading, using the older drivers can actually result in a significant performance increase. Some games that require pixel and vertex shading will not run at all on these newer drivers.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af protos123
    kan man få sat nyt grafik kort i en bærbar?


    Man kan i hvert fald lære ikke at genoplive gamle tråde. Du skal være meget velkommen her på Tweak.dk, men vi er ikke interesseret i at få genoplivet gamle tråde ;)


    Dit spørgsmål er desuden hardwarerelateret, og hører derfor hjemme i Hardware & Tilbehør.



    Tråd lukket.