Kan man det??

  • Hey har et lille problem skal til og installere WinXP på min fars gamle 400mhz maskine, men det tager 100 år så vil lige hører om jeg ikke bare kan smide disken i min computer og så smide winxp ind på den og så derefter smide den tilbage i min fars computer??


    Kan man dette uden den fucker up i drivers og sådan noget??


    MVH Kenneth. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det vil jeg ikke råde dig til, da Win XP "former" sig efter computerens hardware konfiguration. Hvis du ligger Win XP ind på en disk der sidder i din PC, og så smider den over i din pappi's PC, så får du en forkert hardware konfiguration, og PC'en vil højest sandsynligt ikke starte Windows op.


    Edit: Din fars maskine er måske også lige det mindste at smide XP ind på, da Windows bare under opstart bruger omkring 256 MB RAM. Jeg ville nok smide en anden Win ver. ind på den, hvis det er muligt? :D

  • Der er nok en mening med at det tager et ondt år at installere på din fars, kort sagt, ville Windows 2000 nok være mere passende, med mindre din fars maskine har rigeligt med RAM :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • det er nok mere dine ram (eller manglen på samme) der sætter begrænsningen på hastigheden.
    Kender mange der køre XP på 128 Mb men det tager lang tid ja.
    (XP kan køre på 64 Mb .. men nogle funktionaliteter udebliver)