Sony program, f....r up!

  • Så fik jeg endelig min nw-105 mp3 afspiller fra sony.. glædede mig til at få noget noget musik på den, og installere det medfølgende program (sonicstage), som er nødvendigt da den spiller et specielt format der hedder atrac 3..


    Men da jeg har installeret programmet og vil åbne, blinker menuen i toppen og programmet fyser så snart man trykker på noget.. tænkte at den medfølgende disc var beskadiget, og hentede en nyere version af programmet på nettet, installere igen, og der er sku det samme problem 8o.


    Jeg kører adaware, search and destroy og norton..installere igen..Ingen forskel.
    Prøver til sidst at installere det på min brors computer hvor det kører helt uden problemer!!


    Nogle der ved hvad problemet kan skyldes. Og nogle der har haft lignende problemer med sonys programmer?..
    eller er det bare sony og min computer der ikke kan lide hinanden?? :boxed:

  • jeg har PT sonicstage liggende på 3 computere, 2 stationeære og en bærbar og alle uden problemer, der er jo en anden mulighed end sonic stag. mp3maneger
    jeg kan ikke lige huske hvor man kan hente det men det er et officielt sony program der gør det muligt at overføre musik uden sonicstage

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • alså det lægger sig på afspilleren og når du så tilslutter din afspiller til en computer (ude sonicstage) går du ind i drevet (aspilleren) og finder mp3maneger og starter det så kommer der et lile vindue hvor du bare trækker filer ind i fra f.eks. skrivebordet, så kommer de over på afspilleren

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Har ikke oplevet lige det problem, dog oplevet den påstod mp3eren ikke var sat til, selvom den nu var tændt og tilsluttet !


    Men du kan nu godt afspiller mp3'er på den, de skal bare overføres via det program, hvilket er lidt ærgeligt. Men via deres +formatet kan du komprimere en mp3 til det halve, hvilket betyder man kan have utrolig mange sange i ganske fin kvalitet ...

  • Quote

    Originally posted by Purple-Hands
    tror jeg prøver mp3 maneger så..
    ved godt den også kan afspille mp3..men hvordan fanden overfører man dem via sonicstage..det laver jo selv filerne om til atrac 3 right?


    Den skulle gerne selv popper op med programmet, når du sætter mp3eren til og tænder den. Så skulle mp3erens drev gerne være i højre side, og du kan så i venstre side hente filer ind du gerne vil overfører (ja, det er lidt øv man ikke bare kan ligge dem direkte ind). Du kan vælge at den ikke skal konvertere filerne om, men lade dem være som de er. Dog vil de ikke være at se som mp3filer på drevet, hvis du kigger på det i eksempelvis stifinder....


    Men når man nu alligevel skal igennem den process, så kan man ligeså godt lade den konvertere til atrac3+ i 66 kbit. Der får du rigtig fin lyd taget i betragtning. Og du kan nu have mange filer på den.

  • Quote

    Originally posted by Purple-Hands
    Okay..ved ikke om de nuværende sange jeg har på er i atrac 3 så..tror det ikke..jeg vill nu fortrække lydkvalitet fremfor mange sange.


    Du vil blive overrasket over hvor god lyden er. Hvis du sætter biraten ned på mp3erne til f.eks. 96, så er kvaliteten langt ringere end atrac3+ ... Min erfarring er , at det kun kan betale sig, for man får intet ud af at have filerne i 192 ellere højere kvalitet alligeve.

  • Quote

    Originally posted by Purple-Hands
    Kan ikke rigtig finde programmet..virker som om der er en del andre programmer med det samme navn :crazyeyes:


    Har du evt. et link?


    Link til Sonic Stage ?