Er 27 fps i CS godt eller dårligt?

  • Hej tweakere
    jeg overvejer et nyt Grafikkort. er der nogen som kan fortælle mig om 27,69 fps er værd at samle på i CS:S ???? 8o

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

    Rettet en gang, sidst af Legolas ().

  • Quote

    Originally posted by Legolas
    Hej tweakere
    jeg overvejer et nyt Grafikkort. er der nogen som kan fortælle mig om 27,69 fps er værd at samle på i CS:S ???? 8o


    Det er svært at sige, er det gennemsnits fps eller er det laveste/højeste fps?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg tror at det er gennemsnit. Det STEAMS eget graphics stresstest der fortæller dette resultat.

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • med den cpu kan du ikke udnytte det vilde, men køb fx et asus 6800 til 1200 kr ca..... og brug guiden fra http://www.aphix.dk til at hive den endnu mere op.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • tja ... 27 fps er ikke ret godt ..


    jeg har en fra 80-150 fps med et Club 3-d GEforce 6600GT 128 mb GDDR3 ram uden OC


    Køre dejligt godt :)

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by Kisker^
    tja ... 27 fps er ikke ret godt ..


    jeg har en fra 80-150 fps med et Club 3-d GEforce 6600GT 128 mb GDDR3 ram uden OC


    Køre dejligt godt :)


    Du skal køre "Video Stress Test" for at sammenligne. Det er den han får 27 fps i. ;)

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • score 105.49 i stresstest :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    alt over 20-25 fps er ok, så ligner det ikke lag


    Tja, det lyder som om jeg bør købe et nyt kort, og jeg kan nu godt li ASUS grej, det plejer at køre godt. Så mit valg vil sikkert blive enten ASUS-6699- v9999/TD eller det tilsvarende 6800. Så håber jeg at det kan gøre den store forskel.
    Indtil nu er det ikke fordi jeg er særlig langsom, og da jeg er uddannet i militæret som skytte, så forstår jeg ikke hvorfor at jeg ikke rammer på mellemdistance med både det ene og det andet autogevær. Sigtekornet er lige på manden men han når alligevel at skye mig. Det mener jeg må skyldes langsom opdatering af skærmen???? 8o

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • haha de erfaringer fra det virkelige liv kan du ikek rigtig bruge da rekyl og hitboxe er lidt fucked i CS:S og faktisk også i CS 1.6 .....og få fps kan også have en indvirkning på det, så slet ikke sikkert din skærm har nogen indvirkning.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    alt over 20-25 fps er ok, så ligner det ikke lag


    Så "hakker" det ikke, mener du vel? "Lag" er dit internet, og det samme som ping eller latency - dvs forsinkelse.


    Quote

    Originally posted by Legolas
    Tja, det lyder som om jeg bør købe et nyt kort, og jeg kan nu godt li ASUS grej, det plejer at køre godt. Så mit valg vil sikkert blive enten ASUS-6699- v9999/TD eller det tilsvarende 6800. Så håber jeg at det kan gøre den store forskel.
    Indtil nu er det ikke fordi jeg er særlig langsom, og da jeg er uddannet i militæret som skytte, så forstår jeg ikke hvorfor at jeg ikke rammer på mellemdistance med både det ene og det andet autogevær. Sigtekornet er lige på manden men han når alligevel at skye mig. Det mener jeg må skyldes langsom opdatering af skærmen????


    Jamen jeg har kørt banerace og Motocross i mange år - jeg vinder heller ikke i alle bilspil????? :oops:


    Ja måske et grelt eksempel, men ikke desto mindre lidt det samme, ik?


    Det der kan snyde dig, er at du har forsinkelse i spillet. Der er ingen tvivl om at du har for lidt FPS til at det spil kører tilfredsstillende, men finjustering er den primære årsag til du ikke rammer det du skyder på.


    Internetlinjen : Er det ADSL, så skal der ikke være ret meget andet trafik end dig der spiller, før du ik rammer en hujende fis. ADSL er simpelthen ikke godt nok til at styre dataflowet hvis man bruger flere end en type trafik ad gangen.


    Spillets grafik : Sæt den ned i opløsning og detaljegrad for at få flere fps.


    Spillets justering : "cl_updaterate" / "cl_cmdrate" og "rate" skal justeres efter hver server. Som udgangspunkt kan man godt sætte dem på 100 / 100 / 40000 men ikke altid.
    Åbner du en net_graph 3 så kan du se om der er loss eller choke.
    "Loss" betyder at der enten er mangel på data fra serveren = en eller anden i huset sidder og downloader eller surfer. Bør stå på 0.
    "Choke" betyder at spillet prøver at kompensere for det. Bør ligeledes være 0.
    Alle ovenstående kommandoer er skrevet i konsollen - som bør kunne trækkes ned på ½ tasten.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet 2 gange, sidst af Sajmon ().

  • 1)
    Source er meget tungt, men default skal du ikke bruge alverdens til, et 9800XT er vel ikke ret dyrt, og vil jeg udeminbart tro er nok, men er ikke sikker though..


    20-25 fps nok, juhuuu!? - Jeg får spat ved under 60fps :S

  • Mange tak gutter!!!!
    Det er altid en fornøjelse at byde ind med lidt problemer. for kort efter får man en masse gode meninger og kan gøre brug af andres gode erfaringer- rigtig fedt!
    Jeg vil nu se nærmere på skærm-lyd opsætningen i CS og så anskaffe et nyt grafikkort.
    OG, nej livets erfaringer kan man ikke rent teknisk bruge i spil, men de kamp-taktiske erfaringer ser jeg desværre at mange ikke har noget som helst af.


    Og hermed tak! :cheers:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    alt over 20-25 fps er ok, så ligner det ikke lag


    Synes personligt ikke 20-25 er nok til mig. Kommer den ned under 50 i CS, så må jeg tweake det eller købe hardware. Nu vil jeg gerne køre det med fuld hug på det hele i 1920 x 1200 og det var grunden til jeg ikke længere kunne nøjes med 6800

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Synes personligt ikke 20-25 er nok til mig. Kommer den ned under 50 i CS, så må jeg tweake det eller købe hardware. Nu vil jeg gerne køre det med fuld hug på det hele i 1920 x 1200 og det var grunden til jeg ikke længere kunne nøjes med 6800


    helt enig.. den må ikke komme under 50 :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Min smertegrænse ligger på 65 som absolute minimums peak i spillet, det er ca. 120fps i testen... :S


    Hmm... Lyder lidt overdrevet IMO...


    Men de 27 er slet ikke nok IMO... Er der egentlig ikke forskel på indstillinger i den der stress test? Så kan man jo ikke bare sige hvad man får i FPS og sammenligne...