fjerne sang fra musik

  • Quote

    Originally posted by ThoG
    nogen der kender et program som kan fjerne sang fra et stykke musik?


    Har vist været oppe et par gange....


    Mener ikke det kan lade sig gøre, så man er nød til at finde en "instrumental" version....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ikke sådan noget man lige kan få fat i (så vidt jeg ved) ...


    I mange programmer kan du skrue op/ned på Bass og Treble, men ikke helt issolere sang eller fjerne det ..


    Kræver faktisk man har musikken hvor det ikke er lagt ned i et lydspor .. Altså man har det helt originale osv.


    Det er i hvertfald hvad jeg lige umiddelbart ved ... (kan jo godt tage fejl)

  • Man kan godt fjerne en bestemt gruppe hertz som selve sangen ligger i, men man vil samtidig fjerne andre dele af musikken, så det kan ikke lade sig gøre som sagt. Men jeps, en instrumental ville jo være god. :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by ThoG
    det var ikke et specifikeret nummer men bare en cd jeg har jeg gerne ville mixe lidt på:P


    men det var dance / trance


    Ahh okay ..


    Et godt program hertil er Mix Meister .. Dog ikke gratis ..

  • man kan bruge winamp + et eller andet plugin. Så det i et Komputer blad engang.. Vent.. Prøver at se om jeg kan finde det

  • Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    man kan bruge winamp + et eller andet plugin. Så det i et Komputer blad engang.. Vent.. Prøver at se om jeg kan finde det


    Kunne man også optage sangen ?


    Anyways, håber du finder ud af hvad det var ... er lidt spændt på at se(høre) det :)


    Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    her http://winamp.com/plugins/details.php?id=54368


    Sjovt nok at prøve dog, men ikke perfekt :)

  • Quote

    Originally posted by ThoG
    nogen der gider at "forklare" hvordan man bruger det plugin?


    I winamp åbner du preferences, går ned i plugins, output, vælger den der og så kommer der sådan en slider.
    Skal sangen dæmpes helt skal den bare i top.
    Men det virker tvivlsomt i mange sange. I Nirvana - Smells Like Teen Spirit fjerner den feks musikken så vokalen står stort set alene :))

  • På udgivelser er sangene jo ikke gemt i flere lag. Man kan justere de forskellige frekvenser, treble og bas, men man kan ikke gå ind og fjerne elementer. Der er kun én mulighed. Hvis de er venstre/højre justeret. Dvs. hvis der ikke er stereo. For så kan man vælge kun at høre den venstre eller højre højtaler og dermed kun høre dén del af sangen.


    Men i udgivelser er det hele bare smidt oven i hinanden i én sang. Alle de forskellige optagelser og lyde er ikke bevaret hver for sig som i studie-optagelsen og indspilningsfacen.


    Det sikrer også mod mange episoder og copyright-overtrædelser.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Asus3
    ved ikke om du kan med Viatuel-DJ. Tror jeg nok men er ikke sikker så hæng mig ikke for noget...


    Ikke lige hvad jeg kan se .. Måtte lige tjekke efter ...


    Men den fungere ligesom en mixerpult, ligesom eksempelvis Tractor DJ også gør ..

  • Som allerede sagt kan man ikke rigtig bare fjerne stemmen... eller... det kommer an på stemmens tone, men så vil resten af lydene højst sandsynlig blive mærkelige at høre på.