Battlefield 2 Artifacts

  • Hejsa


    Har lige smækket mit nye 6600 GT i min maskine..
    Det kører ok, får gode scores i 3DMark osv.
    Men når den skal køre battlefield 2, kommer der efter et stykke tid MANGE artifacts, altså jorden og biler osv, bliver fyldt med fejl så det ligner pubad.
    Ting jeg har prøvet:


    SCREENSHOT: http://s58.yousendit.com/d.asp…S72ATIGO65U61MAJAOGT2UA7X



    Opdatering af drivere, prøvet mange forskellige versioner både nye og gamle
    Opdatering af Chipsæt, AGP Drivere
    Opdatering af Windows
    Nedsat AGP Aperture size, hjalp ik en skid :/
    Opdatering af lyd drivere
    Opdatering af Battlefield 2
    Kølingen er helt fint, ik temperaturene der går galt.
    Ja, det var alt jeg lige kunne huske.


    Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?


    ;(

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().

  • Kortet har kunnet tåle 32958238052350925 runs af 3Dmark, CS:S Ser heller ik ud til at lave nogen fejl...


    Når fejlene kommer i BF2, så kommer de også i 3dmark, CS:S osv.



    EDIT: Når jeg genstarter puteren så bliver fejlene fjernet

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().

  • Lyder nu somom det bliver for varmt eller ustabilt....


    Hvornår har du målt temp. på kortet?


    Hvis du sidder og spiller, går ud i windows og ser temp, ka den sagtens være faldet betydeligt.



    Og har du sat det ekstra strøm stik i kortet (man ved jo aldrig :) )

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Det holder en temp på omkring 55 grader, Maks 59. Har nvidia temp måleren kørende så jeg på 2 sek ka se hvor varmt det blev.


    Ja, har sat stikket i :D


    Kan jeg have sat stikket forkert i? Du gør mig helt bange :oops:

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Hehe ja du ka ha set forkert ;)


    Den temp ligger min os på, men har så sat et program til at lave en graf over hvor varmt det bliver IMENS jeg spiller....altså det måler imens jeg gamer, og gemmer resultate....


    Der topper mit kort faktisk på omkring 80C ;)




    Har du airflow i dit kabinet? Blæsere så der er go udluftning...



    EDIT: Stikket kan kun komme i på en måde, så det ka du vel ik, hvis det sidder ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Tog sådan et Molex stik, og satte det i, ikke fra harddisken eller noget men direkte fra PSU'en så den har sin egen "linie" :P


    Har du et link til det program du bruger?


    Har et Lian Li bla bla bla modelnummer : p, dvs. 2 blæsere i front 1 i toppen og 1 bagved.


    EDIT: Nu vi taler om strøm og ledninger, så har jeg en PSU på 510 Watt, der trækker : CPU, 1 Harddisk, 1 DVD drev, mit gfx, og de 4 blæsere.

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().

  • Quote

    Originally posted by TheSnake
    Du har ik et bud på hvad der kan være galt? ;(


    Driver problemer måske?


    Afinstaller den driver du har nu, kør Driver cleaner....og installer den nyeste!!

  • Nu lagde jeg lige mærke til noget mærkeligt : p


    Sad og spillede BF2 uden fejl, så lige pludselig så kom fejlene.. Kiggede så på Rivatuners graf: http://s57.yousendit.com/d.aspx?id=15DYH7XASZELH0WDFXUBUEYLO


    (Ved ik om i kan se det...)


    Men lige da det blev omkring 59 grader kom fejlene sådan set. Passer med grafen. Det kan da bare ik passe? Et 6600 GT der ikke kan tåle at blive 59 grader efter 15 min? 8o

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().

  • Hmm kiggede li på dit riva billede



    dine gfx ram står som 947.3 mhz...


    De ska da kun være 900mhz?


    Medmindre det et specielt kort, så sæt den li tilbage til 900mhz....det ku MEGET VEL være dit problem nemlig..



    EDIT: Hvis du skrev hva dit kort presist hedder, ka vi jo hurtigt finde ud af om det er for høj en hastighed :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • well...


    Det er hyppigst at artifacts kommer når kortet bliver for varmt, eller core/ram har taget skade på en eller anden måde...


    kan du ikke i stedet for at bruge software til at måle med, så finde et almindeligt køkkentermometer, og så sætte det(det må IKKE VÆRE AF METAL!!!!) på bagsiden af kortet lige over coren, og så holde den der imens du gamer f.eks. lidt hl2...


    eller brug finger metoden, kan du ikke holde din finger der i mere end 4 sekunder så er varme problemet.

  • Det er det her jeg har :http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153767


    Hvis jeg clocker det ned, ryger garantien så ikke?


    Har lige været nede i computercity og fået det byttet til et nyt, det gør dog 100 % det samme... Tyder lidt på min comp der laver lort :/ Spørgsmålet er bare: hvorfor?

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().

  • ingen kan se om det har været clocket op eller ned når det gøres med rivatuner coolbits osv....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by TheSnake
    Det er det her jeg har :http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153767


    Hvis jeg clocker det ned, ryger garantien så ikke?


    Har lige været nede i computercity og fået det byttet til et nyt, det gør dog 100 % det samme... Tyder lidt på min comp der laver lort :/ Spørgsmålet er bare: hvorfor?


    Clocket ned kan de ikke se .. de kan se det hvis man clocker den så meget den står af eller kommer pixel fejl så kan det se den har været forvarm også vil de ikke give garenti :P


    Men prøv at sætte den ned på 900.. eller 950..


    der står godt nok den køre 1 ghz :S


    men har du prøvet at slå anti og lodret halløj fra?

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2