Access Database

  • Har en tabel med nogle datoer. Fødselsdatoer for at være helt præcis.


    Kan man få access til at regne en alder ud og skrive det i et felt på baggrund af en fødselsdato der står i et andet felt i den samme tabel ?

  • Hvad skal du bruge det til og hvorhenne? det en del nemmere og få f.esk. php eller .net til at finde ud af hva nuværnde dato er også sammen ligne med den dato der er i databasen så kan du hele tiden få en update på hvor gamle folk eller hvad du nu vil bruge det til

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Originally posted by Jaiz
    Hvad skal du bruge det til og hvorhenne? det en del nemmere og få f.esk. php eller .net til at finde ud af hva nuværnde dato er også sammen ligne med den dato der er i databasen så kan du hele tiden få en update på hvor gamle folk eller hvad du nu vil bruge det til


    Da jeg husker som en si når det kommer til folks fødselsdags, har jeg lavet en tabel i en database med bl.a. deres navne og fødselsdage. For dovenskabens skyld, så kunne det var rart med en kolonne ved siden af "føsdato-kolonnen" hvor deres alder blev beregnet.

  • Det kræver du laver en kolonne med hva dato vi har idag også skal du rette den hvergang du skal ind og se det før access kan beregne det hehe og ved faktisk ikke om access kan beregne det er ikke haj til access synes det noget juks men ville klart lave noget code til det der ville være for doven til at gå ind og rette dato hvergang

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Originally posted by Jaiz
    Det kræver du laver en kolonne med hva dato vi har idag også skal du rette den hvergang du skal ind og se det før access kan beregne det hehe og ved faktisk ikke om access kan beregne det er ikke haj til access synes det noget juks men ville klart lave noget code til det der ville være for doven til at gå ind og rette dato hvergang


    hehe ja, det ville jo være noget juks hvis access ikke selv kunne beregne det ud fra system-dato, men det kan den vel også. Spørgsmålet er jo bare hvordan.


    Er heller ikke selv så skrap til access må jeg indrømme. Fik kun 9 i det fag da jeg havde det :O

  • access sluger :(

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Originally posted by Jaiz
    access sluger :(


    Sluger ? ...


    Whatever ... Det er så din mening ... men hold den for dig selv tak. Det her er ikke tråd jeg har lavet for at høre på folks negative og infantile ytringer. Hvis du ikke kan bidrage med noget positivt og/eller konstruktivt, så lad være med at bidrage.

  • Ved hvertfald at det kan gøres ekstremt nemt i Excel, så medmindre du skal bruge nogle af de database funktioner der er i Access, så ville jeg flytte det hele over i Excel.

  • Quote

    Originally posted by HAM
    Ved hvertfald at det kan gøres ekstremt nemt i Excel, så medmindre du skal bruge nogle af de database funktioner der er i Access, så ville jeg flytte det hele over i Excel.


    Ja, det skal jeg nemlig, så det skal være access...