1

onsdag, 21. december 2005, 14:43

Hey gutter.

Jeg søger lidt et eller flere programmer der kan hjælpe mig med at vedligeholde windows. Tænker på ting som at rense registreringsdatabasen osv, alt der skal til af sådanne sager. Defragmenterer en gang om måneden ca.

Jeg bruger pt. O&O til defrag, Spybot + AdAware mod spyware osv og Sygate og Avast som AV og firewall.

Er der flere ting som ville være gode at have?

2

onsdag, 21. december 2005, 14:45

al' den sikkerhedsfis er ikke en god ting til vedligeholdelse, men det med defragmentering er sundt nok :)

Eller definer vedligeholdelse... - For jeg forstår det som standen som når man installere skidtet :)

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

3

onsdag, 21. december 2005, 14:56

Jamen sådan så det kører tættest muligt på nyformateret uden at være det.
Altså, tom for gamle registreringsnøgler, udnødvændige filer osv.
Så det kommer til at køre så optimalt som muligt!

Vedligeholdelse var måske ikke det bedste ord, hehe - men håber i forstår :)

4

onsdag, 21. december 2005, 14:59

Citeret

Originally posted by AtoM!C
Jamen sådan så det kører tættest muligt på nyformateret uden at være det.
Altså, tom for gamle registreringsnøgler, udnødvændige filer osv.
Så det kommer til at køre så optimalt som muligt!

Det tætteste du kommer på en omgang format (osv) er Ghost ... ;)

Faktisk også bedre da det ikke tager en halv dag ... :))

Uden tvivl det mest optimalt ... Alt andet er lappe-løsninger ... som ikke er holdbare i længden alligevel.

5

onsdag, 21. december 2005, 15:04

Hmm jamen problemet med ghost er jo at det godt nok bliver en ren maskine, men jeg har jo også registreringsfiler til programmer jeg gerne vil beholde, således jeg ikke skal til at geninstallere alle dem.

Og det skal jo også være et ghost af et clean drev, hvilket er lidt svært nu :) hehe

Udover det, så har du nok ret, ghost er mere optimalt. Har vidst også en version liggende et sted, hehe.

:)

Evt. nogen der kender en god registry cleaner?

6

onsdag, 21. december 2005, 15:11

Ccleaner kan slette en hel masse... Cleanup! kan også meget...

8

onsdag, 21. december 2005, 15:55

Bruger selv EasyCleaner ind i mellem og synes det er okay - har ihf. ikke oplevet nogle problemer endnu. 8)
Også rimelig enkelt og kan fås på dansk. :9xo
Men det kræver jo selvfølgelig, at man ved hvad man gør. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (21.12.2005, 16:03)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.