Hvilken Firewall & Anti Virus

  • Godaften Tweakers.


    Firewall


    Hvilken firewall kan i anbefale mig? 100% Gratis og uforpligtende. Jeg vil gerne have bud på hvilken i kan abefale dog ikke Syagate. Gider ikke bruge tid på at diskutere hvorfor, men det er fordi at det er underligt og uoverskueligt.


    Anti Virus


    Skal også bruge et nyt virus program, hvilket?


    AVG og Avast er prøvet.
    Microsofts Bullguard er genial, men scanner som den har lyst til :(


    Mvh Christian :D

  • Quote

    Originally posted by recruit



    Hvor god er den i forhold til Windows xp's egen eller norton???


    I forhold til Windows XP's egen der er i SP2, så er der MANGE firewalls der er bedre... Det eneste XP's har er program control... Ikk noget andet..


    Desuden er den bl.a. lavet til ældre, der ikke skal spørges om alle mulige programmer må tillades... Så der er mange predefinerede programmer, der automatisk bliver tilladt...


    Nortons firewall har jeg kun brugt én gang.. Ikke fordi den var dårlig eller noget, den var bare meget mere avanceret end jeg gad at sætte mig ind i... Så havde en masse startproblemer mht. windows deling af mapper o.l.

  • Avast er vidst den umiddelbare bedste gratis antivira du kan få fat i ... AVG er ikke så ferm til at fange virus ...


    Var over hos en ven med min usb-harddisk. Hans avast opdagede en virus derpå, som min avg ikke så ... Må hellere snart skifte ...


    Personligt fandt jeg godt nok Zone-alarm yderst forvirrende i forhold til sygate, men da du jo har løst det problem, lader vi det ligge ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Avast er vidst den umiddelbare bedste gratis antivira du kan få fat i ... AVG er ikke så ferm til at fange virus ...


    Enig - er oss fuld tilfreds med Avast

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Er der nogle der kan finde den test med Kasper Sky hvor man der de skulle være de bedste.


    Prøv at kigge længere tilbage her i SW og spil-sektionen, hvor jeg mener Burger el. Grillrotten postede linket op til flere gange i div. tråde omhandlende dette.

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    ZoneAlarm helt klart ;)
    http://karga.dk/?site=Software&Show=Program&Id=2


    Har også selv forsøgt mig med Sygate, men jeg var så irriteret på den at jeg slet ikk gad lave en artikel om den... Ska jo prøve at holde dem på et objektivt niveau :)


    ZoneAlarm? :boxed:


    Efter hvad jeg kan huske før jeg gik ind og slettede lortet, så fandt den Microsoft som en fare, ved ikke om det er pga. at jeg var for doven til at opdatere, men min mening er at det program sutter.

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

  • Quote

    Originally posted by Malone


    ZoneAlarm? :boxed:


    Efter hvad jeg kan huske før jeg gik ind og slettede lortet, så fandt den Microsoft som en fare, ved ikke om det er pga. at jeg var for doven til at opdatere, men min mening er at det program sutter.


    Den er netop lavet sådan at den tror alle programmer er potentielt "farlige" eller hva man ka kalde det
    Et program skal ikke være bedre vidende - specielt ikke når man snakker om sikkerhedsprogrammer - på ingen områder!


    Det er et eller andet sted også forkert at antivirus kun fungerer fordi den har en definitionsfil, til at genkende virustyper.. Men nu er der så mange flere forskellige virusser, der kan florere, at det vil være svært selv at lede igennem