Spil - Seriøst eller bare for sjov?

  • Diskuterede med en ven om hvorvidt spil er noget seriøst eller bare noget der ska spilles for sjov..


    Jeg er af den opfattelse af spil bare er til for at ha det sjovt med, men han går stærkt ind for at det er noget der skal tages seriøst..


    Mit argument var at spils definition - altså ordet - nemlig til for underholdning og nydelse, mens hans var at det oprindeligt har været for sjov, men nu, pga. der udloves enorme præmier til topspillere, er blevet noget der skal tages seriøst..



    Hva syns du? Er spil til for at tage det seriøst eller er det bare til for have det sjovt? (Den sidste kan self også være et resultat af den første, men hvis du vælger den sidste, mener du ikke det første ;) hvis i forstår :) )
    Hvis i stemmer, så skriv MEGET gerne en uddybende besvarelse, både så man ka se hvem der stemmer hvad, så man ka vurdere resultatet ud fra det, men også for at få sat nogle flere ord end seriøst/for sjov ;)

  • Det er vel lidt skiftende.


    Til et LAN eller andet i den stil, kan man vel godt spille lidt seriøst f.eks. i NFS, F.E.A.R., men når klokken så bliver 5, så skifter man måske til Far Cry og så er det lige pludselig meget sjovere at dræbe hinanden ved at lave flydehop med bådene og lande på hinanden.


    Nogle gange når jeg kommer træt jeg, så tager jeg bare et spil nfs mw for hyggens skyld og ikke for at skulle slå den absolut bedste tid eller andet i den stil, sådan er det så andre gange.


    Alt i alt vil jeg dog sige, at det er meget skiftende. Man kan både spille seriøst eller useriøst, alt efter hvad man er oplagt til.


    Nogle gange er man dog også nødt til at tage et spil seriøst, især hvis det er svært at komme videre.



    Min mening om de spillere, der virkelig er profs, hvor det mere er en sport end for sjov, har jeg da også respekt for. Det er vel lidt ligesom, at fodbold kan spilles for sjov eller spilles dybt seriøst på et meget højt niveau. Der er jo en smule forksel på et lille lokalt hold eller noget i den stil og store hold, der handler med spillere for uhyrlige summer.

  • Jeg vil sige at det er for sjovt. Men feks. i cs hvis der kommer en eller anden tysker der cheater eller noget lignende ind, så kan man dælme blive godt gal i skrællet... ikke fordi jeg hader tyskere men hvis man skriver til dem at de skal gå, så skriver de bare en hel masse tysk som man fatter brik af.. Så kan man sku godt blive seriøs og næsten gå amok.... Du ved: alt for mange smadrede muse/keybord/icemats...


    Ellers så er klaner som feks. SK-gaming meget seriøse da de jo kan vinde mange penge...


    Min konklusion er at spil er sjove indtil at man kommer til et sted hvor man bare ikke kan komme videre... så bliver man lidt småsur:P

  • Altså det er både og.


    Jeg spiller personligt i klan i Source, og der gamer vi da også en del seriøst i PCW's og CW's.


    Men til lan så games der nu også med useriøst ;)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina


  • Det er helt op til den enkelte om det er for sjov for at stresse af eller lign., eller om han eller hende tager det dybt seriøst.

  • Det ska lige siges at det var pga. World of Warcraft vi begyndte at snakke om det


    Vi var i Razorfen Kraul og jeg var modvilligt healer, da jeg for det første nada gider stene healing og for det andet ikk har talents i restoration - Hvilket gjorde at folk whinede for groft (Efter min mening) over at jeg ikk tog det seriøst

  • Spil skal spilles for sjov, men samtidig også tages serieøst når det er multiplayerspil, eftersom man nemt kan ødelægge noget for andre.


    Hvis du var modvilligt healer og ikke gad at stene healing, hvorfor tog du så overhovedet med?

  • Godt spørgsmål.. Jeg har været healer én gang før og man ska jo ikk opgive pga. en enkelt oplevelse af dyb kedsomhed :)


    Har så fundet ud af at jeg skifter til restoration talent tree når jeg er et par levels højere og der kommer nyt tree til Shamans... Så blir det jo gratis :)) (Ja jeg er en satans gnier er jeg!)

  • Spil er da kun lavet for at have det sjovt! Men hvad ville verden være uden en twist? Når du begynder at få penge får at spille skal det da tages seriøst, men ellers skal det da ikke.


    Seriøst til LAN..? Jeg ved det ikke helt, altså jeg spiller kun for at fragge mine venner, det er da det fedeste når man pwner dem og man så råber alt muligt skidt til dem. Vil ikke kalde det seriøst, bare en 'kamp' om ære :T :boxing:

  • For lige at spice debatten, så smider jeg lige et case her:
    Du lavede en lille bummert, pga. noget uungåeligt (F.eks. din telefon ringer og du fumler efter den, hvor efter du laver et eller andet ufedt for holdet), og folk bliver sure på dig, selvom du egentlig ikke ku gøre for det
    Du forklarer stille og roligt at det ikke var din skyld, men folk er stadig sure og kan kun se at de blev nakket e.l.


    Hva ville du gøre?

  • Spil er da sjov, intet andet
    At vi lever i en underlig verden hvor der er kommet esport er en skam..


    har engang nydt counter-strike på et konkurrence plan med venner til LAN osv, men da der kom store præmier på blev det ødelagt

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    For lige at spice debatten, så smider jeg lige et case her:
    Du lavede en lille bummert, pga. noget uungåeligt (F.eks. din telefon ringer og du fumler efter den, hvor efter du laver et eller andet ufedt for holdet), og folk bliver sure på dig, selvom du egentlig ikke ku gøre for det
    Du forklarer stille og roligt at det ikke var din skyld, men folk er stadig sure og kan kun se at de blev nakket e.l.


    Hva ville du gøre?


    Jeg ville bede dem om at spænde hjelmen. Det er kun et spil jo.