Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 20. december 2005, 20:36

Hej.

Har købt nogle spil til min lille søster som hun ønsker sig til jul. De skulle kunne køre under win 95 og win 98 men mine forældres comp. er lige blevet install. med XP.

Så jeg går udfra jeg skal have en eller form for emulator - men hvilken? har aldrig rodet med sådan noget før

2

tirsdag, 20. december 2005, 20:39

I XP er der guiden XP kompatibilitet , under programmer , tilbehør , der kan du vælge cd , under install , det burde virke.

The_Unforgiven

3

tirsdag, 20. december 2005, 20:42

Eller start programmet i win95 kompatibilitets tilstand. Egenskaber på programmets .exe -> vælg Win95.

/ OS: Win7 x64 \
/ GFX: PNY GTX570 \
/ PSU: Corsair TX750w \
/ RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
/ CPU: Intel I7-920 Box-køler \
/ HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
/ Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
/ Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

4

tirsdag, 20. december 2005, 21:45

Citeret

Originally posted by |Mojo|Jojo|
Eller start programmet i win95 kompatibilitets tilstand. Egenskaber på programmets .exe -> vælg Win95.

Ikke altid det er nok.
Har været ude for at flere ikke vil alligevel , men skal vælges under install , i stedet for.

The_Unforgiven

5

tirsdag, 20. december 2005, 23:11

ok vil jeg lige prøve imorgen - ellers vender jeg frygteligt tilbage :crazyeyes:

takker so-far gutter

6

onsdag, 21. december 2005, 07:29

Mener man til f.eks C&C, et gammelt spil man brugte win95 / win98 til, skal have en fil fixet... :\ - Er sikkert også sådan med en række andre spil, men spil såsom "Midtown Madness" - den orginale, kan fint køre i 95 kompitabel

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

7

onsdag, 21. december 2005, 12:20

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven

Citeret

Originally posted by |Mojo|Jojo|

Ikke altid det er nok.
Har været ude for at flere ikke vil alligevel , men skal vælges under install , i stedet for.

The_Unforgiven
I kno, tror faktisk aldrig det har virket ved mig, nu jeg tænker mig om :boxed:

/ OS: Win7 x64 \
/ GFX: PNY GTX570 \
/ PSU: Corsair TX750w \
/ RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
/ CPU: Intel I7-920 Box-køler \
/ HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
/ Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
/ Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

8

onsdag, 21. december 2005, 13:07

Jeg har det gamle Red Alert kørende - herligt med lidt nostalgi - og det skulle installeres i kompatibilitets tilstand - det gik ikke at køre det i KT.

9

onsdag, 21. december 2005, 13:51

Citeret

Originally posted by Bentzin
Jeg har det gamle Red Alert kørende - herligt med lidt nostalgi - og det skulle installeres i kompatibilitets tilstand - det gik ikke at køre det i KT.

Åh ja , nice spil , wierd den ikke kan køre alm i XP.
Jeg har Outlaws , uf det er dejligt at spille det igen.

The_Unforgiven

10

onsdag, 21. december 2005, 18:56

Citeret

Citeret

The_Unforgiven

Outlaws er alt for vild!!! Har desværre det bare ikke længere. :S

Edit*

Citeret

Bentzin

Må jeg jo lige finde frem i gemmerne igen, kan dælmer ikke finde ud af hvor det var man kunne downloade fuld versionen.

i7-7700K@5.2GHz (delidded)- AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "RAC" (21.12.2005, 19:19)

11

onsdag, 21. december 2005, 19:59

Prøv at kør dem igennem dosbox.

12

onsdag, 21. december 2005, 21:08

Citeret

Originally posted by RAC

Citeret

Citeret

The_Unforgiven

Outlaws er alt for vild!!! Har desværre det bare ikke længere. :S

Edit*

Citeret

Bentzin

Må jeg jo lige finde frem i gemmerne igen, kan dælmer ikke finde ud af hvor det var man kunne downloade fuld versionen.

Here it is - enjoy 8): http://ra.nv17.com/html/extra/fullra.html
This full version gives you single player campaigns + all missions & maps that comes with extra RA addons: counterstrike and aftermath + westwood map editor + best trainer + my maps

Havde husket, at gemme den som "Foretrukne" :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (21.12.2005, 21:16)

13

onsdag, 21. december 2005, 21:53

OMFG DU ER GUD, havde kun en gammel tysk version liggende (ved faneme ikke hvor den kommer fra), men nu jeg er fuldstændig oppe at køre, retro forever :clap: :D :crazyeyes: :cheers: :dance: :hb: :T :9xo

EDIT: fulgte ikke helt med i oven stående, men køre denne version fint på XP?

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nano" (21.12.2005, 21:54)

14

onsdag, 21. december 2005, 22:44

Argh.. Mit går hele tiden i hak.. :boxed:

H A R S M A D R E T M I N C O M P U T E R

15

onsdag, 21. december 2005, 23:02

Citeret

Originally posted by nano128
OMFG DU ER GUD, havde kun en gammel tysk version liggende (ved faneme ikke hvor den kommer fra), men nu jeg er fuldstændig oppe at køre, retro forever :clap: :D :crazyeyes: :cheers: :dance: :hb: :T :9xo

EDIT: fulgte ikke helt med i oven stående, men køre denne version fint på XP?

Ja - mener man skal højre klikke på installfilen -> op i "kompatibilitets tilstand" -> vælg win95-tilstand -> klik ok -> dobbelklik for at installere.

16

onsdag, 21. december 2005, 23:13

kan godt uden, bare instaler og spil :D

det er dæleme rar, men tænker sådan på gamle dage hehe

17

torsdag, 22. december 2005, 00:32

Citeret

Originally posted by SGN_X

i hak? du mener det fryser fuldstændig og du skal afslutte det i joblisten?

det er også sket for mig :(

18

torsdag, 22. december 2005, 09:26

Ja X(.. Præcis!!

19

torsdag, 22. december 2005, 09:50

Citeret

Citeret

Det er da fordi spillet er så krævende at det spiser alt kraft, og på den måde får compen til at overophede :D

eller :$

20

torsdag, 22. december 2005, 10:05

Citeret

Originally posted by Schultz

Citeret

Citeret

Det er da fordi spillet er så krævende at det spiser alt kraft, og på den måde får compen til at overophede :D

eller :$

Ja, kangodt følge dig :9xo

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.