Et program til at se Watt forbrug ?

  • Kunne godt tænke mig et program ( vel og mærke hvis det findes.. )


    Hvor mange Watt min computer bruger :P


    Fordi jeg har kun en 350 Watt psu :P


    Tastertur Med Blå lys i alle taster. Samt Microsoft Explore 4.0 mus.


    Et 6600GT grafikkort. der er min jo 350 watt.


    3 Hdder bægge 7200 rmp


    Samt asus bundkort og et Sempron cpu ...


    så ville endelig gerne vide hvor meget watt den bruger :)


    ville gerne have en 400W Low noice en gang :)

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Tror ikke det findes, men er ikke sikker.


    Med det du skriver vil jeg tro din Computer bruger ca 180 Watt.


    Det der er i min sig. + 2 HD og 5 blæsere bruger omkring 190 Watt målt med en Watt måler..


    350Watt er ALT rigeligt hvis bare ampærene er gode nok.

  • du kan gå ned til din elfagmand og så købe en watt måler, den sætter du bare i stikket hvor det du vil måle sidder i, og så i røven med det du vil måle. så går der 10 sekunder, så fortæller den dig hvor mange watt du bruger :)


    kan det gøres mere simpelt?

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    du kan gå ned til din elfagmand og så købe en watt måler, den sætter du bare i stikket hvor det du vil måle sidder i, og så i røven med det du vil måle. så går der 10 sekunder, så fortæller den dig hvor mange watt du bruger :)


    kan det gøres mere simpelt?


    Jeg ved at mine forældre har lånt en ved deres el-selvskab

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Er en online calculator et sted... However eneste rigtige løsning er sådan en måler i stikdåsen. :)


    Den tager ikke højde for spild i PSU og man ved ikke hvilke linjer man belaster.
    Eneste rigtige løsning er et tangamperemeter om hver enkelt ledning og så plusse amps sammen til sidst ;)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Den tager ikke højde for spild i PSU og man ved ikke hvilke linjer man belaster.
    Eneste rigtige løsning er et tangamperemeter om hver enkelt ledning og så plusse amps sammen til sidst ;)


    Så får du jo stadig ikke tabet i PSU'en med.


    Hvis du vil hvor meget hele din PC trækker fra stikkontakten, så skal du have fat i en måler, så sætter i stikkontakten og derfra trækker strømkablet til din PC.


    Er der forresten nogen, der ved hvor man kan købe sådan en? Gerne på nettet.


  • Men nu er det jo belastning af hans psu han vil måle, så pointen er netop, som jeg skriver, at tabet ikke kommer med ;)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Men nu er det jo belastning af hans psu han vil måle, så pointen er netop, som jeg skriver, at tabet ikke kommer med ;)


    Yes, det er rigtigt, kan godt se at det andet var blevet foreslået før.


    Men jeg kunne stadig godt bruge er link til et sted hvor man kan købe et wattmeter... ;)

  • Hmm, vil næsten tro de har dem i Silvan og de andre af den slags kæder... :) - Jeg låner et af nogen bekendte, da min moar vil vide hvor meget min computer spiser... (bare fordi vi 2 personer har et strømforbrug som går under "MEGET" for 4 personer) - men er et 3 plans paracelhus, har jeg prøvet at forklare uden held :\

  • Man kan altid gå ned til den lokale EL forretning og låne en måler som man sætter mellem stikkontakten og det stik som levere strøm til hele computeren. Den er også god til at måle standby forbruget... Muligvis skal man give et lille beløb for at låne den, men mange steder kan man låne én i kort tid - ganske gratis...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • hehe :P ja men ville jo undgå at skulle sidde og måle :P


    Det med watten er jo fordi jeg har meget der babber strøm fra psu en .. ville gerne have en 400Watt low noice :P


    syntes min computer larmer ret meget :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2