Optimering af stor skærm

  • Davs


    Jeg kører lige pt. med en 26" lcd skærm som jeg har hugget fra køknet :finger:


    Men hvordan kan jeg udnytte det maksimalt?
    Det er jo Widescreen og max opløsning naturlig er 1024x768.
    Hvordan kan jeg udnytte al den resterende plads så det virker naturligT?
    Der er en knap så jeg kan se det hele i fullscreen, men synes det er lidt mærkeligt at se på så.


    NFSMW er dog mega fedt her :razz:

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Hvilken skærm er det?
    Hvad er dens opløsning?
    Hvordan har du forbundet den til din PC?


    Phillips 23", uh ka ik huske modellen
    1024*768 siger windows er maks. (Altså driveren)
    Alm 15 pin. stik

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Phillips 23", uh ka ik huske modellen
    1024*768 siger windows er maks. (Altså driveren)
    Alm 15 pin. stik


    Du bliver nødt til at finde manualen/ specs på det for at jeg kan hjælpe yderligere.


    Alm 15 pin stik? Du mener VGA/ D-SUB? Der er lidt flere end 15 ben.


    Det du skal gøre er at indstille dit grafikkort til samme opløsning som panelet har. Hvis du er lidt heldig understøtter dit TV 1:1 pixelmapping via VGA, og så burde den være hjemme.
    Hvis du ikke kan indstille den alternative opløsning (som TV'et sikkert har) i driveren til dit grafikkort, så hent PowerStrip og tilføj den der.

  • Det er jo nok et tv og ikke en computer skærm også for du et dårligt strukket billede og ikke en opløsning over 1024x768 hvilket helt sikkert ligner lort på en skærm af den størrelse.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • har du prøvet at skifte driveren til en multimedia driver?, der plejer at være flere features og ting til at optimere billedet på et fjernsyn


    Burde kunne hentes fra NVidias homepage...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    har du prøvet at skifte driveren til en multimedia driver?, der plejer at være flere features og ting til at optimere billedet på et fjernsyn


    Burde kunne hentes fra NVidias homepage...


    Hvad mener du med en "multimedia driver"?
    Tænker du på en driver til MCE? Så får du sikkert ikke lov til at installere den på en almindelig XP.


    Hvad er det for nogle ekstra muligheder, du mener, at der er i en MCE driver?
    De nyeste driverversioner fra Nvidia giver brugeren mulighed for selv at definere nye opløsninger, som fx 1360/768 som nogle LCD-TV kan modtage.