Linux; Ubuntu!

  • Jeg sidder og eksperimentere med a installere den debian-baserede brugervenlige vertion af linux: Ubunto.


    Men når jeg downloader .iso-filen (i386) og brænder den på en CD og booter fra den, kan jeg kun lige nå at trykke enter for at vælge den fulde installationspakke , før den stopper. Den stopper forskellige steder, fx ved "Scanning PnP..."


    Nogle der har en ide til, hvad jeg kan gøre, for at få det til at fungere?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Nu skal du se.


    Det plejer ikke at være Linuxes skyld, da det fungere ganske udemærket.


    Medmindre du har et helt nyt system som ikke understøttes, men som jeg kan se er der ingen problemer i din HW.


    https://shipit.ubuntu.com/


    en eller anden rigmand sponsere alt fragt og omkostninger i produktioner.


    Modtog min installationscd og Livecd gratis her for 2 dage siden.


  • Har også lige modtaget 5 stks idag :D

  • når du har prøvet Ubunto, så skriv lige hvor godt det er :D, har hørt det skulle være rigtigt godt :clap: freeware rules

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano128
    når du har prøvet Ubunto, så skriv lige hvor godt det er :D, har hørt det skulle være rigtigt godt :clap: freeware rules


    tjaa :) har jo det selv og det er sgu noget der holder :D


    Kræver lige du opdatere det der kaldes for Source.list...


    men den kan du hente forskellige steder. Du skal dog regne med at du nok skal bruge en smule tid til at forstå det, men når du først forstår det vigtigste i terminalen er du kørende.



    Kan lige tilføje at windows smadrede sin egen partition, men takket være Linux kunne Linux formatere windows, hvor selv windows ikke selv kunne klarer det :D

  • undskyld jeg roder op i denne gamle post, men hvorda fungerede det egentlig, har lige fået ny comp og tænkte på at prøve noget nyt end XP?
    så er det værd at prøve, og er kan man køre alle spil i dette OS, samt kan man fint gå til LAN med dette OS uden at få problemer med de andre f.eks. ingen fil deling osv.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Jeg ville personligt råde dig til at du starter med at installere windows på en partition, hvor du stadig har 10 gb frit.


    Linux kan ikke kører alle Windows spil, men i mange tilfælde kan du faktisk lave nogle udemærket løsninger til at kunne det.


    Fx. har jeg spillet Quake 3, Roller Coaster Tycoon 2, The sims i Linux, men det kræver du sætter dig ind i systemet for at lave disse tricks.


    Linux er klart et forsøg værd, og du mister i hvert fald intet ved at prøve det.

  • men altså CS, CoD2, HL2 og BF2 kan ikke køre med det ssamme, man skal lave disse "triks" før det køre

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • ja, alle ikke native linux spil skal køres igennem en eller anden form for emulator (Wine, Cedega)


    Alle spil fra IDsoftware (Doom3) og spil som Unreal + tournament samt Quake 4 er dog native linux spil.