Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 9. december 2005, 18:49

Heysan alle tweakers!

En ven viste mig lige denne side forleden dag: www.allofmp3.com

Et sted hvor man kan købe billig musik. Han har allerede købt lidt og det var gået godt.

Jeg ville bare høre om det er et lovligt sted at "handle ind" for os danskere?

Mange tak!

2

fredag, 9. december 2005, 18:52

det ville jeg da mene det er, da du jo betaler for de sange du henter :)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

3

fredag, 9. december 2005, 18:53

Citeret

Originally posted by origin

Ja men jeg har læst optil flere hjemmesider du ikke må hente fra.

4

fredag, 9. december 2005, 18:55

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Det er det jeg mener :S Ved ikke helt med denne, men det ville da ikke gøre noget hvis den var lovlig :).

5

fredag, 9. december 2005, 18:56

Citeret

Originally posted by simonwh

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Det er det jeg mener :S Ved ikke helt med denne, men det ville da ikke gøre noget hvis den var lovlig :).

Hehe, præcis, var os mest minded på origin, men kender ikke denne hjemmesider du linker til.

7

fredag, 9. december 2005, 19:37

Det er lovligt ja .. APG ville gerne det var ulovligt, men de blev bedt om at fjerne teksten fra deres hjemmeside hvor de skrev, at allofmp3.com er ulovligt ..

Om det så også er moralsk korrekt, det må folk jo selv dømme ..

8

fredag, 9. december 2005, 20:42

Citeret

Originally posted by Burger
Det er lovligt ja .. APG ville gerne det var ulovligt, men de blev bedt om at fjerne teksten fra deres hjemmeside hvor de skrev, at allofmp3.com er ulovligt ..

Om det så også er moralsk korrekt, det må folk jo selv dømme ..

Tja.. så er det vel bare at hive kortet op...

EDIT: Fandt lige lidt info fra musikbibloktek.dk

Citeret

http://www.musikbibliotek.dk/9088
På Musikbibliotek.dk kan du også følge med i udvalget af udenlandske netbutikker, der sælger online musik. Det er nærliggende at fremhæve den russiske hjemmeside ALL OF MP3, som sælger musikken til meget lave priser i forhold til, hvad vi oplever i Europa. Det diskuteres livligt i juridiske kredse, om websitet egentlig er lovligt, men det er i hvert tilfælde ikke ulovligt at købe musikken derfra. Som navnet siger leveres musikken i mp3.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "simonwh" (09.12.2005, 20:45)

9

fredag, 9. december 2005, 20:52

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=2874104

"Nu er kulturministeriet imidlertid kommet på banen med en tolkning, hvoraf det fremgår, at når der er tvivl i den type af sager, kan forbrugerne ikke straffes for at benytte tjenesten."

"- En forbruger har ingen undersøgelsespligt, så når det ikke er blevet slået endeligt fast, om en hjemmeside er ulovlig eller ej, kan forbrugeren ikke straffes og så må man altså godt downloade musik på siden."

... men som bruger ved man jo godt at der ikke bliver betalt penge til kunsterne for deres arbejde. Det er jo logik med de priser.

"TV 2/Finans kunne i går fortælle, hvordan man for en billig penge kan downloade al den musik hjertet kan begære fra Allofmp3. Det gælder blandt andre populære danske navne som Laid Back, Junior Senior og Safri Duo. Problemet er bare - musikerne har aldrig fået en krone for det."

Før eller siden bliver det vel gjort ulovligt at være i besiddelse af matriale som der ikke er betalt afgifter på ?

Egentlig utroligt at folk ikke kan dømmes for "ond tro" ... Det er jo logik at der ikke bliver betalt "afgifter" af de numre... "undersøgelsespligt" eller ej.

De skriver også at forbrugeren ikke kan dømmes når det ikke endeligt er slået fast om det er ulovligt eller ej ... men er det vel lige så snart en forbruger køber musik som der ikke er betalt "afgifter" af ? ...

Lader til at siden er lovlig for os i DK fordi der bliver "bøjet" love. Eller der bare ikke er klare nok love.

Seneste tests og artikler

0

Asus VG248Q 24 tommers 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere

0

WD skruer op for kapaciteten med ny 6TB harddisk

Western Digital udvider deres
Læs Mere

13

Vind gavekort til 2 biografbilletter og 2 gufbilletter

Vågn nu op og deltag i konkurr
Læs Mere

0

Første trailer og poster til Nightcrawler

Der er kommet første trailer o
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.