Komprimering af video i Adobe Premier

  • Landet ligger sådan jeg skal have komprimeret et sammensat stykke film lavet i Adobe Premier ...


    Kan godt finde ud af at kompriere skidtet, men hvordan undgår man der skal bruges codecs til lyd, når så filen skal afspilles på en anden maskine?


    Alt i alt, skulle filmklippet gerne kunne afspilles på en maskine som ikke nødvendigvis har alle de codecs der er nødvendige ...

  • Kan det lade sig gøre at klippe lyden ud af filmen og så komprimere filmen, derefter så smide lyd på igen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Kan det lade sig gøre at klippe lyden ud af filmen og så komprimere filmen, derefter så smide lyd på igen.


    Hmm, så går hele ideen jo næsten af at bruge Premier :ph34r:

  • Hvad hvis du lader lyden være i .wav? Det er understøttet på 99% af alle maskiner og behøver ikke en codec.


    Et skud i tågen for en der stortset ikke aner hvad Premier er, eller hvordan det fungerer..

  • Muligvis jeg har foklaret mig selv forkert ...


    har siddet og klippet og redigeret film og lyde inde i Adobe Premier (Det er hvad programmet er til) ...


    Nu skal jeg så have eksporteret/komprimeret det hele ud i en fil (mpeg2) .. eller ikke nødvendigvis .. men den skal helst fylde lidt og stadig være i fin kvalitet ...