Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 7. december 2005, 20:27

Landet ligger sådan jeg skal have komprimeret et sammensat stykke film lavet i Adobe Premier ...

Kan godt finde ud af at kompriere skidtet, men hvordan undgår man der skal bruges codecs til lyd, når så filen skal afspilles på en anden maskine?

Alt i alt, skulle filmklippet gerne kunne afspilles på en maskine som ikke nødvendigvis har alle de codecs der er nødvendige ...

2

onsdag, 7. december 2005, 21:03

Kan det lade sig gøre at klippe lyden ud af filmen og så komprimere filmen, derefter så smide lyd på igen.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

3

onsdag, 7. december 2005, 21:27

Citeret

Originally posted by RAC
Kan det lade sig gøre at klippe lyden ud af filmen og så komprimere filmen, derefter så smide lyd på igen.

Hmm, så går hele ideen jo næsten af at bruge Premier :ph34r:

4

onsdag, 7. december 2005, 22:27

Hvad hvis du lader lyden være i .wav? Det er understøttet på 99% af alle maskiner og behøver ikke en codec.

Et skud i tågen for en der stortset ikke aner hvad Premier er, eller hvordan det fungerer..

CPU - AMD Athlon 64 3000+
MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200
GFX - Inno3D GeForce 6600GT
HDD - 120 gb Maxtor + 400 gb Hitachi

Tweak.dk Tiny KeyCounter Team

5

onsdag, 7. december 2005, 23:15

Muligvis jeg har foklaret mig selv forkert ...

har siddet og klippet og redigeret film og lyde inde i Adobe Premier (Det er hvad programmet er til) ...

Nu skal jeg så have eksporteret/komprimeret det hele ud i en fil (mpeg2) .. eller ikke nødvendigvis .. men den skal helst fylde lidt og stadig være i fin kvalitet ...

Seneste tests og artikler

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Cambridge Minx Air 200 trådløs højttaler

Musikstreaming er kommet for a
Læs Mere

0

Fractal Design Integra M - 750 Watt

Du husker måske sidste gang vi
Læs Mere
Seneste nyheder

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere

0

Ny gammel PC

Ny brugt PC med sammen garanti
Læs Mere

0

MSI klar med MSI GTX 970 GAMING Lite

Knap har MSI GTX 970 GAMING fo
Læs Mere

1

Specifikationerne på Sony Xperia Z4 lækket

Jungletrommerne buldrer allere
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.