Køb Windows XP

  • Hej, jeg står og mangler 1 eller 2 stk. Windows XP DK. Er der ikke noget med at man kan få studierabat? Er der nogen som har været i samme situation og fik noget ud af studierabatten?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Det var billigt! Men er det ikke bare en "Operativsystem opgradering" fra f.eks. 98?


    EDIT: Og hvordan ved de at man er studderende? Alle kunne jo købe denne version...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Det var billigt! Men er det ikke bare en "Operativsystem opgradering" fra f.eks. 98?


    EDIT: Og hvordan ved de at man er studderende? Alle kunne jo købe denne version...


    Min XP home er en upgr. og den er lige så god som en alm. Det eneste der kræves er en cd med en tidl vers af win. Som skal ind i drevet i 3 sek.
    Har lavet ny-installationer uden problemer. 8)
    Mener du skal ha' et bevis på, at du er studerende, lærer el. arb. på en en uddannelsesinstitution - for at ku' få det til den pris.

  • OK, det vil jeg se nærmere på.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    OK, det vil jeg se nærmere på.


    Du sku' ik' ha' nogen problemer med, at kunne købe den udgave. Du studerer på IT-College - ik' ? Ta' bare et eller andet bevis for, at du går der med. Det sku' vær' godt nok.

  • Quote

    Originally posted by Deuce313
    Hva så hvis man IKKE har en 98 cd osv?


    Tja - så kan du ikke bruge den version. Der plejer, at stå på kassen at det kræver en 98/98SE/ME/2000 vers. for at kunne bruge denne vers.

  • Ja ok, det har jeg forstået, men er der så ikk andre studie versioner? Så man stadig ka få det billigere som studerende...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Deuce313
    Ja ok, det har jeg forstået, men er der så ikk andre studie versioner? Så man stadig ka få det billigere som studerende...


    Jo det mener jeg, men så skal man kigge efter studie/akademisk og ikke upgrade. Men kig på EDBpriser - mener der er mulighed for, at søge avanceret og specielt på studielicenser.

  • Du kan bare købe en studie xp pro..


    Det kræver en Win 98-cd-godkendelse i startern af installationen. Dette vil sige, at den bare skal godkende, at du har win 98 og ikke andet. Desuden er dt jo sådan, at alle næsten har en 95 eller 98 liggende.


    Den version, som Bubby linker til, er den eneste eksisterende studieversion, og den fungerer som en upgrade (altså som overstående).

  • Quote

    Originally posted by rasmusvn
    Du kan bare købe en studie xp pro..


    Det kræver en Win 98-cd-godkendelse i startern af installationen. Dette vil sige, at den bare skal godkende, at du har win 98 og ikke andet. Desuden er dt jo sådan, at alle næsten har en 95 eller 98 liggende.


    Den version, som Bubby linker til, er den eneste eksisterende studieversion, og den fungerer som en upgrade (altså som overstående).


    Det er nemlig rigtigt. ;) http://www.tweak.dk/forum/thre…?postid=626912#post626912

  • Joo, men det er Home versionen - Ellers tak :)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|