Slideshow af en slags i flash

  • I kender sikkert den form for slideshows, hvor billederne fader over i nye billeder, men sagen er den jeg ikke lige helt kan hitte ud af hvordan et yderst simpelt af slagsen bør laves ... Dvs, det må gerne være vha. af actionscript ...


    Har siddet og gloet i nogen tid på actionscript.org , men ikke helt været så heldig :(

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    I kender sikkert den form for slideshows, hvor billederne fader over i nye billeder, men sagen er den jeg ikke lige helt kan hitte ud af hvordan et yderst simpelt af slagsen bør laves ... Dvs, det må gerne være vha. af actionscript ...


    Har siddet og gloet i nogen tid på actionscript.org , men ikke helt været så heldig :(


    du kan lave det i et gratis flash program :)


    det hedder et eller andet med Swish 2.0


    mener jeg ellers kan jeg ikke stave til det .. det er enormt nemt at lave i . samt der er nogle ting i programmet hvor der er lavet fx en flash Reklame.


    Den kan du rediger i og derved nemt lære det :)

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • ja :)


    det er nemt at lære at bruge når der ligger nogle ting inden i programmet man kan rediger i :) så lære man at forstå flash :)


    jeg har selv brugt det til at lære flash i :)

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • du kan lave det i flash ved at lade de forskellige billeder ligge i forskellige layer. Laver motion (Kræver at du har lavet movieclip ud af dine billeder). i den motion skal den tint'es fra helt hvid(baggrundsfarve) til 0% hvid. dette gør du med overlap i de forskellige layers så der på et givent tidspunkt mellem to billeder er 50% fade af begge.....så det ene fader ind og det andet fader ud! simpelt....men måske lidt svært at forklare....

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Hvis det ikk er for at blive bedre til flash eller fordi du skal bruge flash, så kan du bruge JavaScript til det


    Sig til, så ska jeg nok skrive et slideshow i js til dig ;)


    Det er ikke til en hjemmeside ;) Men til en cd-rom præsentation lavet i Director ..


    Men tror jeg kan lave det i Swiss uden at skulle bruge tid på actionscripting etc.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Det er ikke til en hjemmeside ;) Men til en cd-rom præsentation lavet i Director ..


    Men tror jeg kan lave det i Swiss uden at skulle bruge tid på actionscripting etc.


    Hvorfor laver du det ikke bare i director? Du behøves slet ikke noget med actionscripts

  • Quote

    Originally posted by Tismund


    Hvorfor laver du det ikke bare i director? Du behøves slet ikke noget med actionscripts


    Jah, director kan vidst også ...


    *host* missede det vidst i timen .. :roller:

  • Du kan lave det som ganske almindelig frame animation i director lige som du gør i flash.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Det er ikke til en hjemmeside ;) Men til en cd-rom præsentation lavet i Director ..


    Men tror jeg kan lave det i Swiss uden at skulle bruge tid på actionscripting etc.


    Du ka også bare lave en slideshow.htm fil på skiven og så lægge autorun til den ;)

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Du ka også bare lave en slideshow.htm fil på skiven og så lægge autorun til den ;)


    Nemmere bare skyde director filen i en autorun, så kan man også få den i fullscreen :D

  • Well, nu giver det nok mere i karakter hvis man viser lidt flere færdigheder ;)


    Anyways, den skal ikke være i fullscreen og skal ikke loade noget html, hvis det da overhovedet var muligt med director 8o


    Enten bliver det lavet i director selv, ellers også med noget flash ...

  • sådan kan den laves i flash, hvor der loades eksterne JPG-filer.
    http://md-media.dk/upload/pic.swf
    der findes 2 billeder ved navn pic1.jpg og pic2.jpg.
    Jeg har ikke lavet preloader da det er noget jeg har lavet for lang tid siden, så den skal lige køre en gang eller to før den har loadet det hele (alt efter din downstream).
    FLA filen er her http://md-media.dk/upload/pic.fla rimelig nemt at lave om til at indeholde de pågældende billeder.....ellers spørg hvis der skal forklares!