Forbindelsen har "begrænset eller ingen forbindelse"

  • Har lige fået en com ind af døren, med et LAN og et WAN kort. Den er tydeligvis sat op til WAN, men nu skal jeg så have den til at køre over mit LAN. Umiddelbart ville den intet, nu har jeg så deaktiveret WAN og kører bare med LAN forbindelse, men får bare beskeden "forbindelsen kører med begrænset eller ingen forbindelse". Jeg kan ikke en gang lave en ipconfig /renew - den siger handling mislykkedes bla. bla. bla.


    Den får en eller anden 196.254.xxx.xxx IP og en undernetmaske 255.255.0.0 - altså finder den slet ikke mit Linksys system.


    Hvad gør man?

  • Går ud fra at du har sat kablet i netstikket på den nye PC og at din router er sat op til at uddele IP-adresser (DHCP er aktiveret).


    169.254.xxx.xxx er en lokal IP-adresse du får, når der ikke er en DHCP-server tilgængelig.


    Lige en anden ting. ;)
    Det hedder WLAN og ikke WAN.
    WAN står for Wide Area Network, og er betegnelsen for nettet på ydersiden af din router.

  • eller også er din routher stået af :P sådan gjode min .. ellers sluk for nettet og computeren .. vent 5 min.


    tænd for nettet. vent 5 min . tænd der efter computeren :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • WLAN, self, my bad. Der er tre andre maskiner på, og DHCP er slået til. Alle får de her 192.168.1.x IP'er som man bør, og LAN netkortet står til at tage imod IP automatisk.

  • Hvis jeg sætter en LAN IP ind, og DNS osv., så kan jeg godt pinge andre maskiner i LAN og routeren, men jeg kommer aldrig videre. Jeg kan ikke komme på nettet eller pinge nogen online.

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Hvis jeg sætter en LAN IP ind, og DNS osv., så kan jeg godt pinge andre maskiner i LAN og routeren, men jeg kommer aldrig videre. Jeg kan ikke komme på nettet eller pinge nogen online.


    Har du indtastet routerens IP i Gateway-feltet?

  • Ja, det har jeg også prøvet. Windows siger et eller andet med, at den ikke kan komme på fordi den ikke får tildelt nogen IP adresse, men nu har jeg prøvet at tage alle andre maskiner fra og lade den køre direkte i routeren, alene, og det samme problem er der stadigvæk. Hvis jeg sætter en anden til på præcis samme måde, så virker det helt fint.

  • evt ring ind til dit selvskab..


    de låser nemlig ipen fast .. så der kan godt være nogle problemer .. det havde vi .. så ringede vi der ind. og så sagde de at vi skulle slukket nettet i 5 min så ville de genstarte systemet inden ved dem. så virkede det igen :)

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • når mit netkort siger begrænset eller ingen forbindelse kører jeg bare:


    ipconfig /release
    ipconfig /renew