Installe xp fra hd til hd

  • hej et lille ?
    når man installere winxp fra cden får man mulighed for at trykke F6 for at installere Raid kontroller.


    Jeg ville godt slippe for at have cden i derfor smed jeg mappen 1386 over på min backup hd og fra dos skriver man så winnt
    men man får ikke mulighed for at trykke F6 for at loade raid driver.


    nogle der ved om det er muligt at installere winxp fra install filer på en hd til en anden når man også skal have loadet raid drivere ?

  • Kan du ikke bare rippe CD`en til fx. ISO eller CUE og så mounte den og installere derfra ?


    Har nu aldrig prøvet det på den måde, men du kunne jo også lave et image af din windows med Ghost og så smide den ind på en anden harddisk...

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Kan du ikke bare rippe CD`en til fx. ISO eller CUE og så mounte den og installere derfra ?


    Har nu aldrig prøvet det på den måde, men du kunne jo også lave et image af din windows med Ghost og så smide den ind på en anden harddisk...


    hvordan skulle jeg kunne mounte den i dos ?


    det er jo for at slippe for det langsomme cdrom drev under en frisk install :)

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK


    hvordan skulle jeg kunne mounte den i dos ?


    det er jo for at slippe for det langsomme cdrom drev under en frisk install :)


    Hmm... Ja, jeg tænkte jo på at installere det på en anden harddisk inde fra Win af, men mon ikke Ghost så kan ordne opgaven ?

  • ghost kan de ikke lave en frisk install kun lave backup
    af en i forvejen install også ligge den ind igen.


    jeg snakker helt frisk install Format c også helt tilbage til dos :)

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    ghost kan de ikke lave en frisk install kun lave backup
    af en i forvejen install også ligge den ind igen.


    jeg snakker helt frisk install Format c også helt tilbage til dos :)


    Ja, det er rigtigt og hvis du ikke har en clean install, så hjælper det jo nok ikke meget, men hvis det er bare for at få de skide drivere ind én gang hvorfor så ikke bare bruge CD´en ?

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    forde jeg reinstallere ret tit og gerne vil slippe for det langsomme cd værk ;)


    ... Så er det jo der du skal bruge Ghost... Så slipper du for det..... Dog ikke første gang, men alle de efterfølgende gange tager det ingen tid at restore den klon som ghost har lavet første gang.... ;)

  • problemet med ghost er bare den dør med en fejl når der sidder en raid kontroller


    har prøvet sidst nye udgave samme fejl.

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    problemet med ghost er bare den dør med en fejl når der sidder en raid kontroller


    har prøvet sidst nye udgave samme fejl.


    Okey. Det var da rimelig skod at den gør det.... :(

  • Søg efter metoden slipstream ! Der nedlæser du en ISO af din CD. Så stopper du dine egne drivere, windows servicepacks og rettelser m.m ind i ISO'en. Så brænder du den på en CD og kopiere mapperne over din disk. Så finder den sørme selv de rigtige driver som før ikke fulgte med :) Nice lille trick - så sparer man også at indstallere DirectX, SP1, osv...

  • Quote

    Originally posted by WinterSilence
    Søg efter metoden slipstream ! Der nedlæser du en ISO af din CD. Så stopper du dine egne drivere, windows servicepacks og rettelser m.m ind i ISO'en. Så brænder du den på en CD og kopiere mapperne over din disk. Så finder den sørme selv de rigtige driver som før ikke fulgte med :) Nice lille trick - så sparer man også at indstallere DirectX, SP1, osv...


    har du ikke et link til et let og forståeligt guide om det program der ?

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK


    har du ikke et link til et let og forståeligt guide om det program der ?


    Ja tak - det lød da som noget man burde checke ud.. ;);)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Kan du ikke bare rippe CD`en til fx. ISO eller CUE og så mounte den og installere derfra ?


    Har nu aldrig prøvet det på den måde, men du kunne jo også lave et image af din windows med Ghost og så smide den ind på en anden harddisk...



    Man kan ikke rippe en cd til .cue ;) .cue er bare en mounting fil :p

  • Quote

    Originally posted by snuffi



    Man kan ikke rippe en cd til .cue ;) .cue er bare en mounting fil :p


    sikker en gang ordkløverri LOL

  • Quote

    Originally posted by snuffi
    Man kan ikke rippe en cd til .cue ;) .cue er bare en mounting fil :p


    Føler du det mere korrekt hvis jeg skriver CUE/BIN ?


    Devil har ret................ Flueknepper ! ;):D *G*