Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 27. november 2005, 18:45

helló

For en lille time siden, fandt jeg ud af at der var kommet opdateringer til mit grafikkort(Geforce 6600GT pci-E). Denne driveropdatering.

jeg faldt over beskeden: "Please make sure to read the Driver Installation Hints Document before you install this driver." så den læste jeg.. Der stod bl.a.:

Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove.

Imens opdateringen var igang med at downloades, fulgte jeg denne vejledning; jeg fjernede alle Nvidia drivere.

og Vupti! - Internettet gik ned... dermed blev opdateringen aldrig downloadet færdig er er derfor ubrugelig.

Computeren krævede at renstartes, og det gjorde jeg så. Som forudset, startede computeren op i 60hz og 640x480.

Jeg har nu downloadet den nye driver på min fars pc(som jeg iøvrigt bruger nu) og overført den til min, via en USB-flashdisk.

Nu kører den med den nye grafikkort-driver opdatering, men internettet virker stadig ikke :/

Hvordan får jeg internettet til at fungere igen?? :(

2

søndag, 27. november 2005, 18:51

lyder godt nok underligt.

Hvad siger ipconfig?

EDIT: Er du tilsluttet eller står der at et netværkskabel ikke er tilsluttet?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Lecter" (27.11.2005, 18:52)

3

søndag, 27. november 2005, 18:55

"netværkskabel er ikke tilsluttet"

ipconfig siger "mediet afbrudt"

4

søndag, 27. november 2005, 18:55

Citeret

Originally posted by LecTer

Hvad siger ipconfig?

haha :) hvor er det underlige :)

Nvidiasdriver kører på tværs af hinanden. Hvis han har sagt fjern alle drivere fjerner den alle Nvidia drivere.

så nu kører en "microsoft standard Driver"

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

5

søndag, 27. november 2005, 18:57

Citeret

Originally posted by mrflashbag

Citeret

Hvad siger ipconfig?

Nvidiasdriver kører på tværs af hinanden. Hvis han har sagt fjern alle drivere fjerner den alle Nvidia drivere.

hvordan løser jeg så problemet?

6

søndag, 27. november 2005, 18:58

Citeret

Originally posted by ScratchY

Citeret

Originally posted by mrflashbag

Citeret

Hvad siger ipconfig?

hvordan løser jeg så problemet?
Installer alle dine mobo drivers igen?

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

7

søndag, 27. november 2005, 18:58

installere dine bundkortdriver igen ( samtlige )

8

søndag, 27. november 2005, 19:26

Husk næste gang, at gøre flg. ->

9

søndag, 27. november 2005, 19:38

Citeret

Originally posted by Bentzin
Husk næste gang, at gøre flg. ->

ja, den lektie har jeg lært :)

10

søndag, 27. november 2005, 19:39

bundkortdriver installation: igangsat

11

søndag, 27. november 2005, 20:05

Flyttet til Spil & Programmer. ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

12

søndag, 27. november 2005, 22:09

update:

jeg installerede bundkort driverne, men det hjalp ikke. der stod stadig at netværkskablet ikke var tilsluttet.

jeg lod min far kigge nærmere poå det, og han så ingen anden udvej end systemgendannelse, i håb om at de slettede drivere ville vende tilbage..

well, they didn't ;(

computeren starter nu op med beskeden:

"Windows kan ikke starte, da systemet mangler filen [...]"

HALLELUJA! jeg er gået fra asken til ilden. Nu siger min ar at der ikke er anden udvej end at geninstallere Windows. hvis dette kræver en formatering så græder jeg fra nu af og til juleaften..

ja - syntes lige i skulle have historien med.. hvis i har nogen tips&tricks til at undgå formatering så fortæl! - nu vil jeg gå igang med med at grave min grav i baghaven..

13

søndag, 27. november 2005, 22:19

1. Prøv manuelt at installere/opdatere netværksdriverne ? Ka' måske også hjælpe.

2. Eller hvad med en rep. af windows ? Boot op på xp-cd'en og kør en rep.
Ved ikke om det virker - men det er da et forsøg værd. Vist her i billeder: http://fromsej.dk/Vejledninger/html/repairvej.htm

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (27.11.2005, 22:22)

14

søndag, 27. november 2005, 22:31

Jeg tor at du har misforstået mit problem, fordi jeg kan ikke indlæse WinXP via CDén.
Den forfærdelige sorte skærm meddeler: win kan ikke starte pga at der mangler en systemfil: system32/drivers/ nvatabus.sys

15

søndag, 27. november 2005, 23:11

Citeret

Originally posted by ScratchY
Jeg tor at du har misforstået mit problem, fordi jeg kan ikke indlæse WinXP via CDén.
Den forfærdelige sorte skærm meddeler: win kan ikke starte pga at der mangler en systemfil: system32/drivers/ nvatabus.sys

amen fedt . hvis ´du er smart smider du din hd over i en ande pc, og skynder dig at tage backup af det du skal gemme.

16

mandag, 28. november 2005, 04:08

atabus er jo noget af det der styrer forbindelsen til hdd controlleren...husk at ligge win på en partition for sig selv på ca 10 gb...så ryger der ikke noget vigtigt hvis du skal formatere igen engang.....

måske har IDE driveren i din bundkortdriver fucket windows op......undgå at installere den og en evt indbygget firewall i chipsættet(bundkortet)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

17

mandag, 28. november 2005, 20:49

yes! :clap:

Jeg overførte bare systemfilen fra min fars computer til min, vha. manuel reperation i dos, og vupti nu kører skidtet igen! også internettet :ohmy: :D

men nu har jeg et andet problem.. lyden! der kommer ingen lyd når jeg afspiller musik.. ligemeget hvilken afspiller jeg bruger. jeg kan heller ikke afspille systemlyde.

det mystiske er bare, at den medfølgende software til mit lydkort, indeholder et MIDI-keyboard - og der fungerer lyden fint :boxed:

hvad kan det skyldes? jeg har kigget på alle lyddrivere og de virker som de skal.. ingen konflikter.

***Har lavet en ny tråd angående lydproblemer***

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ScratchY" (28.11.2005, 21:05)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.