Bøvl med spam mails ..

  • ja jeg har et mega problem med spam mails ..


    langt over halv delen af mine mails er spam osv..



    forstår ikke hvor de har min mail fra.. jeg har en privat email .. :S

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Hvad er din e-mail? Så tester jeg det lige :P


    Ej, det er jo bare bots der bare spammer løs... Langt de fleste mennesker får mere spam end rigtige mails...


    Desværre... Fatter ikke at de kan tjene penge på det :(


  • De starter ved 1@1.dk og så 2@1.dk og fortsætter derudaf, så ligepludselig rammer de en mail hvor den ikke bliver smidt tilbage i hovedet på dem, og det er så en mulig mail som de så gemmer og bliver ved med at sende til.

  • ja rigtig nok happy .. men hvem pokker kan gætte zyber@frederikbb.dk ? :P


    det er jo ikke en mail man ser hver dag :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • jeg får omkring 100 spam mails per dag.. rimelig træls.. :razz:
    har fået spamfigther, og det virker ganske glimrende, har dog sat den til hard mode så den filtere mails lidt hårdere. Så kommer der kun et par stykker spam mails igennem til min indbakke. dejligt :)


    Spamfigther kan downloades fra der hp: spamfigther.com

  • Man kunne også bruge Gmail eller anden email-udbyder der har et SPAM-filter. Troede egentlig de fleste havde det nu om dage.


    Men er det ikke tilfældet ... eller er det SPAM-filter ikke godt nok, så er Spamfighter en fin løsning IMO. Dog så kan et hjemmelavet spam-filter i Outlook være PÆNT effektivt og fange det meste hvis man sætter det ordenligt op.

  • Quote

    Originally posted by affe
    ja rigtig nok happy .. men hvem pokker kan gætte *mail* ? :P


    det er jo ikke en mail man ser hver dag :P


    Der findes også bots der søger rundt på nettet og leder efter mailadresser. F.eks. som den du har skrevet her. Den vil blive opsnappet og sat på en spammer-liste.

  • Quote

    Originally posted by HAM


    Der findes også bots der søger rundt på nettet og leder efter mailadresser. F.eks. som den du har skrevet her. Den vil blive opsnappet og sat på en spammer-liste.


    Det er nemlig lige nøjagtig en af hovedårsagerne til, at de finder din !
    Så et godt råd er - smid aldrig din private email adresse på nettet. Jeg bruger min yahoo-mail i stedet for - f.eks. når jeg handler el. deltager i div. konkurrencer e.lign.

  • Quote

    Originally posted by affe
    ja rigtig nok happy .. men hvem pokker kan gætte zyber@frederikbb.dk ? :P


    det er jo ikke en mail man ser hver dag :P


    ahha doh du har lige sikret dig ENDNU flere spammails. Dumt mand. Få den fjernet asap - IF YOU WANT TO LIVE! :))

  • Quote

    Originally posted by affe
    ja rigtig nok happy .. men hvem pokker kan gætte zyber@frederikbb.dk ? :P


    det er jo ikke en mail man ser hver dag :P


    Som sagt tidligere, de starter ved 1@1.dk og på et tidspunkt må de jo nå til din mail, det er jo små snedige programmer der klarer det for spasserne.....


    Jeg har faktisk haft stor succes med Microsoft Office Outlook, den fjerner meget meget stor procentdel af spammails!!

  • Så også noget i fjernsynet for noget tid siden, hvor de snakkede med en af de her spammere...


    Han sagde at De tjente RIGTIGT mange penge på, at sælge mail adresser videre.. Hvis de f.eks. fik svar tilbage fra en med "Jeg har ikke bedt om jeres mails, stop det!" så vidste de den var aktiv/i brug.. og solgte der efter mailen videre til de andre spammere..


    Du har ikke tilfældigvis svaret på en af dine spams, siden du lige pludeselig for ca. 100 om daget ?

  • er ved at have kontrol under det :)


    jeg blocker bare afsender .. ny kommer der ca 7 om dagen max.. på et tidspukt må det jo stoppe :D

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Hvis man vil bruge sin mail udelukkende til private mails så er det godt at starte med et anti-spam program.
    Brug ikke din e-mail til steder hvor du skal logge ind.
    Vis ikke din email på forums og brug den ikke til MSN Messenger eller lign. programmer. Brug derimod en anden mail som du udelukkende bruger til logge på og logge af.


    En anden måde at slippe for spam som jeg bruger:


    At for eksempel have 2-3 forskellig mærkede kontier f.eks. yahoo og gmail som har spamfiltre.
    Få dem til at vidersende til den anden. Foreksempel når nr. 1 får en mail sender den til nr. 2 og nr. 2 vidersender den til nr. 3 og nr. 3 vidersender til din rigtige personlige e-mail.
    Så foreksempel hvis nr. 1 modtager en spam mail som den ikke kan genkende som spam så tror den bare det er en normal mail, så vil den automatisk sende videre til nr. 2 og nr. 2 fatter hurtigt mistanke og smider den i spamindbakken. Lidt indviklet men det virker rigtig godt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe