X2 3800+ & SLI hakker i spil

  • Min fars computer består af følgende:


    AMD X2 3800+
    Epox NP9A+ SLI
    4*512mb ram (CL2.5)
    2*6800LE i SLI


    Umiddelbart ser det jo ud til at kunne trække lidt af hvert, men i Sniper Elite begynder spillet at hakke efter kort tid, og det er ikke de almindelige velkendte hak, spillet skifter mellem at gå normal hastighed og MEGA hurtigt, det svinger utrolig hurtigt mellem disse. Vi troede egentlig at det var spillet der var noget galt med, eftersom Call of Duty kører fint. Men da jeg så installerede Need For Speed Most Wanted på den var der præcis samme problem som med Sniper Elite.


    Hvordan løser man det problem, er lidt synd at en opgradering fra en Barton 3200+ med 1gb ram og et gf4ti4600 skal resultere i ovenstående problemer :boxed:


  • hehe... helt enig... har det måske noget at gøre med din driver?

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa


    hehe... helt enig... har det måske noget at gøre med din driver?


    Vi har prøvet at rode med forskellige drivere, æigenu er de nyeste installeret...


    Nogle drivere du vil anbefale?

  • Hvad med tempraturer ? Og har du lige pustet det værste støv væk ? Men ja det lyder meget underligt at den hakker.. Da det ellers er en ganske udmærket system.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Hvad med tempraturer ? Og har du lige pustet det værste støv væk ? Men ja det lyder meget underligt at den hakker.. Da det ellers er en ganske udmærket system.


    Temperaturen på de to kort kommer op på en 75-80 grader når kabinet siden er på, så de blir temli varme ja. Men jeg har prøvet uden kabinetsiden på og med en 120mm blæser ind på kortene, men problemet opstår stadig, så det er nok desværre ikke løsningen :rolleyes:


    Støv er der ikke rigtig kommet noget af endnu..

  • Vil da også skyde på at det har noget med GFX temp at gøre. 70-80 er da temmelig meget, er det ik?
    Tror da heller ikke sådan nogle 120mm hjælper særlig meget.
    Vil da lige hilse og sige, det med spillene, så kræver NFS - MW lige den del mere end CoD. ( Brændte en GFX pga, jeg spillede NFSU2 :( )
    Hvad med noget vandkøling? det burde da sænke temp "lidt" mere.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by AbeTis
    Vil da også skyde på at det har noget med GFX temp at gøre. 70-80 er da temmelig meget, er det ik?
    Tror da heller ikke sådan nogle 120mm hjælper særlig meget.
    Vil da lige hilse og sige, det med spillene, så kræver NFS - MW lige den del mere end CoD. ( Brændte en GFX pga, jeg spillede NFSU2 :( )
    Hvad med noget vandkøling? det burde da sænke temp "lidt" mere.


    Med 120mm fan og uden kabinetside blir de ikke 70, eller derover så tvivler på det er temp...

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    mener at have læst man skal slå cool and quiet fra når man har x2 amd er da de har lidt problemer med det.


    Mener faktisk det er slået fra, men tjekker lige ;)

  • Har i prøvet at sætte spillet til at køre på den ene core ?


    der er nogle spil some ikke kører helt ok med dual core

    Intel c2Q6600
    Asus Striker 680i
    200GB WD SATAII
    Corsair 2GB ddr 2
    Asus 8800 GTX
    Thermal 850W PurePower PSU
    TermalRock Dragon kabin

  • Quote

    Originally posted by HOK
    Har i prøvet at sætte spillet til at køre på den ene core ?


    der er nogle spil some ikke kører helt ok med dual core


    Hvordan gør man det? Lyder særdeles spændende :D

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Hvordan gør man det? Lyder særdeles spændende :D


    Vil jeg meget gerne høre tilmed, for pointen i alle ikke vælger dualcore er lige netop at man ikke kan spille med begge cores..

  • En af mine venner har også en computer med dual core. Og ved at i CS er det ligesom om han har speedhack, altså nogle gange kører det bare hurtigere, speedhack agtigt - men det lagger også lidt (CS 1.6 vel og mærke)


    Så vil tro det er noget med din CPU, kan desværre ikk hjælpe mere :<

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Jeg har samme problemer, i spil som need for speed.


    Når du starter dine spil, så tap ud til skrivebordet og start task manageren, og så find spillet undet processes - højre klik og vælg "Set Affinity" disable derved en af kernerne - Det hjælper hos mig!


    En underlig fejl!


    EDIT;


    Der er flere der siger at den fix til dual core cpu'er, til xp med cooling quiet også løser dette problem.


    Jeg ved ikke helt om jeg må poste link til fixen? (Ifølge ms skal man jo ringe ind for at få den) Hvis ikke, så sig lige til ellers kan mod/admin nok fjerne det!


    http://exphose.com/upfiles/1/W…P-KB896256-v3-x86-ENU.exe


    Husk at installere x2 driveren fra AMD's HP først. Og der efter så smid dette reg edit ind http://support.microsoft.com/?id=896256


    Jeg kan ikke selv teste det da jeg kører x64.

  • det er sært amd dual opføre sig sådan jeg er endnu ikke støt på et spil der køre sært med min intel dual.


    og nej det er ikke et fanboy indlæg eller et forsøg på at starte en krig


  • Aaah, det er da et forslag der ser seriøst ud, det vil jeg lige prøve når faderen kommer hjem :cheers:


    EDIT: nå, øv vi kører jo med dansk xp så den fix du linker til duer ikke...