Eve Online: The second genesis, værd at købe?

  • Sad lige og stenede lidt, da jeg er blevet træt af stort set alle spill jeg har... Så kom jeg til at se lidt på EVE Online: The second Genesis...


    Så ville jeg lige høre om der var nogen der har prøvet det, og evt. lige kunne sige om det var værd at smide penge efter ?

  • Hvad kan du godt lide ved spil generelt? Hvad forventer du af et MMORPG?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jamen, har spillet en del Guild Wars.. Men har fået for meget af det på det sidste..


    Har self. også spillet diablo og andre gamle klassikere...


    Sad bare lige og fik lyst til noget "fly spil agtigt noget"... (tænkte på de gamle Star wars spil)


    Men så, så jeg det og og tænkte. Yes sir.. det skal sq prøves..


    Nogen der har prøvet det, og vil sige hva de mener ?

  • Well. Styringen osv. er ikke vildt actionpræget i EVE. Det hele foregår med klik med musen. Du drejer kameraet, kliker ud i rummet og så drejer dit skib roligt i den retning. Spillet er meget tidskrævende. Tutorialen, der er et must for begyndere tager alt fra 3 timer til 6 timer at komme igennem. Spillets største problem er at det er svært som ny at komme igang med det. Der er et tomrum mellem dem der har spillet det fra begyndelsen, og folk der er kommet til siden da.


    Forvent: - at det er svært - at det kræver yderst stor tålmodighed.


    En typisk mission kunne foreksempel være: Hent bla-bla fra bla-bla.


    Der er 6 waypoints. Du sætter autopiloten til og 5 minutter efter har autopiloten ført dig hen til din destination. Du kan nu finde hjemstavnen og sætte waypoints op, aktivere auto-piloten. 5 minutter efter er du hjemme, og kan tage en ny mission.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Okay, lyder jo ikke ligefrem "imponerende"..


    Men alt efter hva jeg kan se, på gamespot.com er der flere der spiller Eve end WoW.. hva er det der "trækker det op" ?


    Hva med nærkamp, hvordan foregår det ? Er det PvP hele tiden ? eller er der neutrale creeps med?

  • Quote

    Originally posted by Teelq
    Okay, lyder jo ikke ligefrem "imponerende"..


    Men alt efter hva jeg kan se, på gamespot.com er der flere der spiller Eve end WoW.. hva er det der "trækker det op" ?


    Hva med nærkamp, hvordan foregår det ? Er det PvP hele tiden ? eller er der neutrale creeps med?


    Der er mobs i spillet.


    Hvad der trækker er nok dybden i spillet. Der er store muligheder i EVE.


    Det ligger også #1 på http://www.mmorpg.com


    EVE er ikke en one-night-stand som WoW kan være. Ikke hvis man har interessen og gå-på modet. Men se om du ikke kan skaffe en gratis trial et sted. så kan du jo prøve det først.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • ja og jeg slettede spillet i mens jeg var i Tutorial..


    Det er alt for langtrukket for mig.. men jeg tror da helt sikkert hvis du kommer i gang og er i groupper med folk osv.. nogle syge fights.. men damn for kedeligt til mig.. :D

  • Hvor et spil som WoW er sjovt fra start (til slut).


    Så er EVE nok først sjov, når du når væsentlig længere ind i spillet.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • har lige sat og gennemført en masse missioner..


    og ja, det meste af tiden går med at flyve frem og tilbage... Små kedeligt i længden..


    Tvivler på jeg når at komme ret langt før jeg sletter det igen :(

  • Quote

    Originally posted by Teelq
    Men alt efter hva jeg kan se, på gamespot.com er der flere der spiller Eve end WoW.. hva er det der "trækker det op" ?


    Du må da være tosset.
    Der er slet ikke nær så mange der spiller eve som der spiller wow.
    Der er derimod mange flere i den samme verden.
    I eve er alle jo i den samme verden, hvor de i wow er fordelt på utallige, adskilte, servere.


    Men ja eve er meget langsomt (ihvertfald i starten). Du skal bruge meget tid på at "træne" nye skills, hvilket den heldigvis kan gøre selvom du ikke er inde i spillet. Det er et genialt system som desværre også er lidt en belastning. Du kan f.eks. ikke købe en laser kanon og smide på dit skib uden også at købe den tilsvarende skill og så lære den inden.
    Der er ikke synderligt meget action i spillet men sceneriet er super flot og der er utrolig meget indhold i spillet. Det er virkelig gennemtænkt og du slipper for alle de "børn" der sidder i wow og skriger "OMFG NOOB!!!!"
    Eve har også et helt vild dedikeret community. Mange spillere har spillet lige siden spillet var i beta og har i dag kæmpe corporations.
    Da jeg spillede var der enda en corporation der havde bygget deres egen rumstation i et forladt system.

  • Quote

    Originally posted by Teelq
    http://putfile.com/pic.php?pic=11/32911221930.jpg&s=x12


    Kan godt være jeg har misforstået det.. men jo højere rank, jo flere spillere og jdet bedre er spillet ?


    Det er jo bare en point score. Altså har eve nok bare fået flere point af brugere end wow har. Der er også meget mere spil i eve som der er i wow.


    "At 19:45 on Sunday evening (2005.10.23) EVE players broke their own Peak Concurrent Player (PCU) record with 17.032 playing at the same time." - eve-online.com


    I oktober, 2005, kom wow op på 4.5 mil spillere.


  • EVE har altså samlet over 5mill spillere. Bare en skam at de er så dovne - der er kun 17.032 af dem der gider spille samtidig.

  • Quote

    Originally posted by Torque


    EVE har altså samlet over 5mill spillere. Bare en skam at de er så dovne - der er kun 17.032 af dem der gider spille samtidig.


    22/9/2005
    "EVE Online: Cold War Edition,” the game has surpassed the 15,000 peak concurrent user record and smashed through the 70,000 active subscriber mark."

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    22/9/2005
    "EVE Online: Cold War Edition,” the game has surpassed the 15,000 peak concurrent user record and smashed through the 70,000 active subscriber mark."


    Det er løgn det der.
    Ved du ikke at internettet er den mest upålidelige kilde?
    Jeg har altså læst i Jyllandsposten at EVE har over 5mill brugere.


    Krafthelved.

  • Vil da lige smide mit P7 med mht til Eve: Jeg har spillet det plus næsten alle andre mmorpgs. Eve har en særlig plads hos mig. Det har en fed stemning.. Er man ikke til lidt langsommere spil er eve ikke noget for en, men ellers skal man da klart ikke snyde sig selv for at prøve det. Der er en del flyven fra sted til sted og warpen rundt. Det corp jeg var i tog tit ud og minede for at tjene penge. Så fiser man ud til et astoridebælte og går i gang med at mine. Man udstyrer sit rumskib med mining laser.. En eller 2 af de størrer skibe har et par kanoner med til at nakke div. banditter som kommer og angriber nu og da(bots).. Så er der en som har røvtjansen af at flyve i pendulfart fra basen og ud og hente det de andre miner. Det er gode penge i spillet... Kan så ske, når man miner deepspace, at player pirater kommer og angriber og ja så hehe bliver det sjovt og man håber at man slipper levende fra det. Jeg har prøvet at de havde infiltreret vores guild med en spion. Han var i vores corp i et par uger og lærte åbenbart hvad vi lavede og så en dag slog hans guild til mens vi alle var ude at mine. Vi mistede et par rumskibe, de fleste af os nåede i sikkerhed på en base, men den slog de så en jernring omkring og krævede X antal millioner for at lade os være. Vi kunne ikke fortage os noget, fløj vi ud fra basen skød de os i smadder osv... Efter en 3-4 timers diskution måtte vi bukke os for deres krav.. etc etc. Gå ind på det officielle forum og læs, det er total underholdende hehe:)

  • Quote

    Originally posted by Nik.dk
    Vil da lige smide mit P7 med mht til Eve: Jeg har spillet det plus næsten alle andre mmorpgs. Eve har en særlig plads hos mig. Det har en fed stemning.. Er man ikke til lidt langsommere spil er eve ikke noget for en, men ellers skal man da klart ikke snyde sig selv for at prøve det. Der er en del flyven fra sted til sted og warpen rundt. Det corp jeg var i tog tit ud og minede for at tjene penge. Så fiser man ud til et astoridebælte og går i gang med at mine. Man udstyrer sit rumskib med mining laser.. En eller 2 af de størrer skibe har et par kanoner med til at nakke div. banditter som kommer og angriber nu og da(bots).. Så er der en som har røvtjansen af at flyve i pendulfart fra basen og ud og hente det de andre miner. Det er gode penge i spillet... Kan så ske, når man miner deepspace, at player pirater kommer og angriber og ja så hehe bliver det sjovt og man håber at man slipper levende fra det. Jeg har prøvet at de havde infiltreret vores guild med en spion. Han var i vores corp i et par uger og lærte åbenbart hvad vi lavede og så en dag slog hans guild til mens vi alle var ude at mine. Vi mistede et par rumskibe, de fleste af os nåede i sikkerhed på en base, men den slog de så en jernring omkring og krævede X antal millioner for at lade os være. Vi kunne ikke fortage os noget, fløj vi ud fra basen skød de os i smadder osv... Efter en 3-4 timers diskution måtte vi bukke os for deres krav.. etc etc. Gå ind på det officielle forum og læs, det er total underholdende hehe:)


    Hehe.. Lyder da meget geil :D


    Er dog ik i nogen corp endnu.. stadig ved at lære spillet

  • Berle nu snakker du vidst om EVE starten kun - EVE er monster sjovt i end-game når du lever af PVP og har en alliance på 500+ folk!

  • Oh ja, en ting emre. I WoW eks, finder du 10k brugere på en server. her finder du nær de 20k! Så her er flere folk online af gangen!