Hvordan får jeg bootmenuen væk?

  • Halløj folkens :D


    Har i en kort periode delt den ene af mine diske op, og lavet en partition som jeg har haft en anden installation af windows på.
    Så i øjeblikket kommer der altså en bootmenu op når jeg starter dyret op, og spørger hvilken installation jeg vil boote på.


    Jeg vil nu have formatteret den partition (D:) med den alternative installation på, og have bootmenuen væk, så maskineriet booter på C: med min primære windows installation som den gjorde førhen.


    Hvad skal jeg gøre?


    Har hørt at en fdisk /mbr skulle ordne det med bootmenuen, men jeg er usikker på om den så bagefter automatisk vil starte op på C:, og at denne vil være intakt.

  • Ja undskyld jeg er lidt off-topic men hvorfor har du haft to windows installationer kørende? Kunne du multitaske dobbelt så meget så? Og må man godt bruge samme cd-key til dem begge?

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Ja undskyld jeg er lidt off-topic men hvorfor har du haft to windows installationer kørende? Kunne du multitaske dobbelt så meget så? Og må man godt bruge samme cd-key til dem begge?


    Jeps, kørte to installationer af windows på samme tid, med to skærme osv.


    Det er vildt smart og en god måde at udnytte hyperthreading på.


    Nej, de skal have separate keys.


    bøh

  • ikk sikker på jeg forstår hva du mener



    Altså du har et windows du vil bruge...og et andet på en anden hd du ikk vil bruge?


    Så formater den hd fra din brugbare version af windowz.......

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Det har jeg såsandelig også tænkt mig. Jeg spørger jo ikke om hvordan jeg skal formattere den. Men bootmenuen vil da stadig være der, så vidt jeg ved. Hvad skal jeg gøre ved det?


    EDIT: og forresten, det staves windows. Gem det der til sms'erne :))

  • Boot med Winxp cd'en


    Gå ind i repair


    Konsollen (Dossen) kommer og her skriver du format mbr , så skulle skidtet vist nok være væk, men tilslut kun den påvirkede hdd, ellers kan man vist komme til at lave nummeret på den primære disk ;)


    PS. jeg fratager mig ethvert ansvar for alt hvad jeg har skrevet. :))


  • hmm, jeg vil gerne være 100% sikker på at det kan køre bagefter, og skidtet ikke skal formatteres. Den HDD som den sekundære installation er på, har jeg også alle mine private billeder, musik, dokumenter og så videre på.

  • windows
    windowz
    windåze


    its all the same :P


    Ej, men gør som shahid siger....det sku gerne virke


    Mener dog at man ka vælge hva hd man vil lave det på hvis du ikk gider disconnect den anden ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • højreklik på denne computer / egenskaber / fanebladet avanceret / indstillinger ved start og genoprettelse / øverst har du en drop-down med de forskellige OS der kan bootes fra. Der vælger du bare den du vil have og derefter fjerner fluebenet i "vis en lister over os i:"


    god fornøjelse ;)

  • Quote

    Originally posted by Tismund
    højreklik på denne computer / egenskaber / fanebladet avanceret / indstillinger ved start og genoprettelse / øverst har du en drop-down med de forskellige OS der kan bootes fra. Der vælger du bare den du vil have og derefter fjerner fluebenet i "vis en lister over os i:"


    god fornøjelse ;)


    Smukt! :D


    Mange tak for det :) Skal lige have trukket Ubuntu ned efter nærmest have fået den trukket ned over hovedet af Fuckwad herinde fra, og så skal der ellers Linux på den anden partition :)

  • Quote

    Originally posted by Torque


    Smukt! :D


    Mange tak for det :) Skal lige have trukket Ubuntu ned efter nærmest have fået den trukket ned over hovedet af Fuckwad herinde fra, og så skal der ellers Linux på den anden partition :)


    Lyder spændene :D


    Bestilte også 5 installations cd'er fra deres HP her forleden, så hvis nogle mangler må de sige til :D

  • 5 cd'er? why 5?:P


    Har selv bare downloadet deres .iso.... :)
    Fatter dog ikk hvordan man installere programmer i linux, så det blev afinstalleret igen ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by Deuce313
    5 cd'er? why 5?:P


    Har selv bare downloadet deres .iso.... :)
    Fatter dog ikk hvordan man installere programmer i linux, så det blev afinstalleret igen ;)


    Det opfordrer de ligefrem en til at gøre. det er enda den mindste pakke man kan bestille af standart pakkerne :D Men det er self for at man kan dele det du til venner og bekendte, og koster det samme som at sende 1 cd.

  • Quote

    Originally posted by Tismund


    Lyder spændene :D


    Bestilte også 5 installations cd'er fra deres HP her forleden, så hvis nogle mangler må de sige til :D


    Så kommer du nok til at vente lidt.
    Jeg bestilte også en par stykker for 14 dage siden og venter stadig. Der kom heldigvis en kammerat forbi med en han havde modtaget så jeg slap for at vente (og downloade).

  • jeg fik en ubuntu her til et lan...har ikke leget med det endnu, men der står: version 5.04 for intel x86 ...så er det da ikke en 64 bit version vel?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    jeg fik en ubuntu her til et lan...har ikke leget med det endnu, men der står: version 5.04 for intel x86 ...så er det da ikke en 64 bit version vel?


    Det er korrekt.
    Latest version er 5.10 hvis det har interesse.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    FIk det installeret igår, men desværre er ikke ingen driver til mit WLAN med :(


    Såeh, jeg må vel ud og lede.


    Det er ikke alle wifi kort der har drivere der fungerer i linux. Du kan jo prøve at kigge på denne liste. Men hvis dit kort ikke virker kan vi bare installere ndiswrapper som kan tage dine windows drivere. Så virker det og det er ikke det store problem at installere.