Kan ikke sætte AGP til?

  • Tja...


    Har et problem med at min lillebrors maskine som er en Athlon XP 1800+ og et 9600pro, der slår VPU recover hele tiden til... Og efter det er sket 2-3 gange i løbet af 20 min så crasher PC'en...


    Jeg har så kigget under smartgart og der står at AGP er sat til off... Så prøver jeg at sætte den til x8 eller x4 men efter genstart står den stadig til off :(


    Har installeret AGP driverne og har aktiveret AGP x8 i BIOS...


    Nogen der har en ide om hvad man ka gøre?

  • Jeg tror det er et driver problem.


    Hvilken driver er der instaleret ?
    Og er problemet det samme hvis du instalere en anden driver ?


    Evt. prøv og opdatere chipset driverne hvis det er en aldre en der er instaleret.


    Ellers har jeg desværre ikke flere bud på hvad der kan være galt, andet end så er det GFX kortet der fejler (Tror jeg) ;)

  • Nu ved Jeg ikke hvad chipsæt der er på det bundkort, men prøv at afinstallere grafikkort driveren først, og derefter installere chipsætdriveren.
    Og så lægge gfx driveren ind igen, selvfølgelig 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Det er et eller andet via chipsæt... Installerede bare fra mobo CD'en...


    Har allerede prøvet at geninstallere tingene om og om...


    Har lige geninstalleret windows... Og det første jeg installerede var chipsæt drivere :(

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Har lidt en mistanke om at det kan være PSU'en. Min ven havde samme problem engang, mener det løste sig da vi satte en kraftigere psu på.


    Har du mulighed for det?


    Egentlig ikke...


    Men burde den så ikke bare gå død? Istedet for at vpu recover går ind og redder det?


    Og hvad har det at gøre med at AGP x8 ikke kan sættes til on?

  • Jeg har lige haft lidt alla dit problem. Hvis jeg skulle ændre det mindste på display settings, gemte det den ikke. Jeg gik ind og pillede lidt i bios (kan desværre ikke huske hvad der gjorde udslaget :( ) - installerede derefter den nyeste Omega driver. Catalyst har jeg haft lidt probs med, så jeg foretrækker Omega. Så funkede det.

  • Tror også driver + bios roderi vil være mit førstevalg.


    Men mht. psu tror jeg det har noget at gøre med at den ikke leverer amp. nok til grafikkortet, og dermed slå vpu'en fra. Jeg er ikke sikker, heller ej 100% på at det var ved den lejlighed ny psu gjorde udslaget, men det er vel et forsøg værd.

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Tror også driver + bios roderi vil være mit førstevalg.


    Men mht. psu tror jeg det har noget at gøre med at den ikke leverer amp. nok til grafikkortet, og dermed slå vpu'en fra. Jeg er ikke sikker, heller ej 100% på at det var ved den lejlighed ny psu gjorde udslaget, men det er vel et forsøg værd.


    Der sidder en 400w chieftec psu i... Men jeg mener det er en ikke OC'et athln XP 1800 og et 9600pro...


    Men prøver at pille lidt i bios...