XP key but no CD

  • jamen så vidt jeg ved er der da ikke "noget i cd'en" der siger hvilken cd-key det er???


    jeg har brug min egen cd-key mange gange med adre cd'er.. det har virket hver gang.. hmm.

  • Quote

    Originally posted by Kristian_Wraae
    Microsoft har fået deres penge jeg har bare ikke fået mit produkt.


    ... LOL ... Ja, det er jo MS´s skyld at du har smidt din CD væk ... :))


    Quote

    Originally posted by Kristian_Wraae
    Jeg har en Win XP key fra min IBM bærbar (den der sidder klistret under bunden) men er kommet til at smide CDen væk


    Så kan du måske lære at passe lidt på dine ting istedet for at smide dem væk ...


    Hvem fanden smider en CD væk der nemt kan komme til at koste 1000 kr ?... 8o


    Men som Bentzin siger ... Kontakt MS og fald ned på knæ ... Egentlig burde du blive tvunget til at betale for en ny CD ... Så kunne du måske lære at passe på dine ting ... Men det kunne jo være at MS var flinke og ville hjælpe dig. Selvom de ikke behøver ....

  • Der findes et simpelt træk som heller ikke er ulovligt.. ( okay de første 30 min godt nok..


    Du starter med at installere en windows som er magen til din egen. Når denne er installeret kan du med et simpelt lille program, gå ind og ændre licenskoden til den som du originalt fik.


    programmet hedder: RoCKxp3.exe :) smart program som du faktisk kan bruge til alle Microsoft produkter.

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Hvorfor har han ret?
    Det er jo ikke CD'en der koster - det er licensen.


    Ja, men det ku muligvis være ens eneste bevis på at man har en licens... Så det ku godt komme til at koste en ny...

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ja, men det ku muligvis være ens eneste bevis på at man har en licens... Så det ku godt komme til at koste en ny...


    CD'en beviser ingenting. Prøv at ringe og snakke med MS.
    Det er kun det klistermærk hvor licens-nummeret står på, der tæller.

  • Jeg havde egentlig bare tænkt mig at passe mig selv og ikke poste her længere. Man får jo sjældent hjælp til ret meget andet her på tweak end at komme i tanke om nogle af de idioter man gik i folkeskolen med.


    Problem:


    Man har en gyldig licens (MS har fået deres penge så de kan være ligeglade)


    Man mangler en CD som passer til licensen (man har f.eks OEM key og en UPGRADE CD)


    Løsning:


    Man ændre PID koden i setupp.ini filen som ligger i I386 folderen.


    http://www.thetechguide.com/howto/setuppini.html


    Måden man kan ændre det på er ved at bruge programmet nLite - samtidig kan man jo slipstreame SP2 og de drivere man skal bruge. Man skal lige huske at fjerne skrivebeskyttelsen fra den midlertidige folder som nLite opretter. Men så kan man sagtens ændre setupp.ini filen via notepad


    Jeg har nu lavet en Upgrade CD som tager OEM keys. Nu kan jeg installere min anden licens på min bærbare computer og bryder derfor ikke loven ved at installere den samme kopi af Win XP på begge mine maskiner.


    MS vil måske hævde at man ikke må ændre PID koden men jeg sgu lige glad. De har fået deres penge for mine to licenser.


    Det MS brude gøre var at gøre det muligt at downloade ISOer af deres produkter. Så var man ude over det problem med at CDere bliver ridsede, bliver væk eller lignende og desuden kunne de jo indeholde de sidste nye opdateringer så man ikke skal bruge år og dag på at downloade opdateringer etc efter en geninstallering. De har jo allerede en ret effektiv kopibeskyttelse med online aktivering. Så jeg har svært ved at se hvad de har at miste på det.

  • Quote

    Originally posted by Kristian_Wraae
    Jeg havde egentlig bare tænkt mig at passe mig selv og ikke poste her længere. Man får jo sjældent hjælp til ret meget andet her på tweak end at komme i tanke om nogle af de idioter man gik i folkeskolen med.


    Du ska nok komme langt med sådan en kommentar :roller:

  • Quote

    Originally posted by Kristian_Wraae
    Jeg havde egentlig bare tænkt mig at passe mig selv og ikke poste her længere. Man får jo sjældent hjælp til ret meget andet her på tweak end at komme i tanke om nogle af de idioter man gik i folkeskolen med.


    *Problem:


    * Dig.
    Livet er for kort til dig ! Farvel - og du vil ikke blive savnet.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    * Dig.
    Livet er for kort til dig ! Farvel - og du vil ikke blive savnet.



    Præcis hvad jeg mener............


    Hvis man ikke har nogen som helst viden omkring det stillede spørgsmål hvorfor poster man så overhovedet noget.

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Du ska nok komme langt med sådan en kommentar :roller:


    Tja, man kommer jo heller ikke langt med et almindeligt høfligt spørgsmål herinde. Så hvorfor overhovedet forsøge at være høflig.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Hvad er du her så for?


    For lige at poste svaret på mit spørgsmål. Der kunne jo være en anden som kunne bruge svaret til noget.


    Jeg tænkte sådan set bare på at hjælpe andre....