• Hey !


    Jeg går snart amok! Min computer kører af h til og ligegyldigt hvor mange gange jeg formattere den så kører den lige elendigt.. Og det skyldes en dum virus som jeg bare ikke kan slippe af med ! Selvom jeg formattere kommer den bare igen så snart jeg sætter net stikket i.. Ligegyldigt om jeg kører med Norton Antivirus, Ad-Aware og MS AntiSpyware..


    Norton Antivirus finder den godt nok, men den kan ikke fjerne den.. Eller det vil sige dem, for den finder faktisk 2 !


    Jeg kan heller ikke køre windows Update .. Og nettet er ekstremt langsomt...


    Håber i vil hjælpe for det er sq vigtigt jeg får lavet computeren.. skal bruge den til skole arbejde nemlig..


    Forresten så hedder de :
    W32.Linkbot.M
    W32.Spybot.Worm

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Originally posted by Twilight
    Kører du med nogen form for firewall? Hvis ikke, kunne det være en god ide at få en smidt på.


    Vil det også hjælpe nu når viraene er kommet ind ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi


    Vil det også hjælpe nu når viraene er kommet ind ?


    Nej..


    Når du formaterer, har du så husket at tage netstikket ud?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula


    Nej..


    Når du formaterer, har du så husket at tage netstikket ud?


    Ja.. Jeg satte det først ind igen, efter jeg havde installeret alle tre programmer.. så snart jeg satte det i kom der først en besked fra det der Tjenesten messenger, med sådan en dum reklame.. Dernest begyndte Norton at brokke sig over en af de to virusser som den så sagde den ik kunne fjerne..


    Har også prøvet at scanne i fejlsikret tilstand men den kan heller ikke fjerne dem der..


    Tænkte på om en dos virus scanner kunne gøre noget ? F-Prot er jo gratis, men ved bare ikke hvordan jeg får den startet op i dos inden windows så den kan læse mit NTFS drev..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • havd med at slette dem manuelt ?


    det skal lige siges er ikke en virus men spyware ..


    du ved jo hvor filerne ligger .. ellers brug Windows søg



    Også slet dem manuelt

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2


  • Filerne ligger ikke der hvor det står de skulle ligge.. Ved ik om det har noget at gøre med at de er kommet i karantæne..


    Anyways det jeg har som problem nu er at jeg ik kan opdatere på windows update og at det ser ud som om den henter fra nettet hele tiden..


    Ikonet ser sådan ud hele tiden og den sender og modtager rigtig meget..:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • ja ok det er da også træls ... hvad med MSCONFIG og så slå alt fra der ikke skal starte op ?



    så burte du kunne opdatere :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by affe
    ja ok det er da også træls ... hvad med MSCONFIG og så slå alt fra der ikke skal starte op ?



    så burte du kunne opdatere :P


    Er prøvet.. Men det virker heller ikke.. :rolleyes:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Er det ik noget med at man kan køre et program som tjekker de processer der kører på computeren igennem for at se hvad det er for noget ? hijackthis eller sådan noget ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet


  • Prøv at få stoppet de der latterlige Messenger popups, som tit kommer fra hjernedøde personer, der synes det er sjovt at smide skidt ind på folks PC'er.
    Du kan enten fjerne Messenger helt og holdent (har jeg gjort) eller hvis det er så nødvendigt med det program. Så gå ind i Tjenester/Services og deaktiver det. (Edit: Det er kun Popups'n du deaktiverer)
    Her lige et screenshot af dem jeg har deaktiveret: ->

  • Lyder som en voldsomt heftig virus :rolleyes:


    Mit bud uden format c: ville være:
    Smæk en firewall ind med internet lock og lås nettet af..
    Søg på de filer, efter du har tilladt windows at vise både skjulte filer og systemfiler, og åben så mappen de ligger i
    Gå ind i joblisten og stop explorer
    Slet hurtigt filerne i mappen inden explorer starter igen


    Hvis deti kk virker, så ville jeg formatere..


    Fjern netstik, format c:, installer: windows, firewall, kun 1x anti-virus (Ikke andre programmer, da virusen jo muligvis kan komme fra dem), deaktiver messenger tjenesten og smæk netstikket i igen...



    Håber da du får bugt med den satan der


  • Format C: virker ikke ! Også selvom jeg gjorde det med først at sætte nettet til efter virus scanner er installeret.. De gik lige uden om scanneren så snart stikket kom i.. :rolleyes:


    Men jeg tror jeg har fået fjernet noget at det.. Læste et sted om det med at jeg ikke kunne installere sp2.. Det viste sig at være noget virusset lagde ind i registrerings databesen som gjorde jeg hverken måtte køre windows update, eller installere sp2.. Fik så fjernet det og installeret sp2 og kørt windows update.. lige nu oploader den langt mindre..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • hvis dit Format c: ikke virker ?


    Har du flere Drev ?



    havde nemlig samme problem ... fik virus lige efter jeg formateret .. det var fordi der lagde en virus på de andre drev :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Der ka sagtens få virus, selvom du har et anti virus..


    3 antivirus kan også godt komme i konflikt, hvis der er indbygget semi-firewall i - Så blokerer de for hinandens virus søgning/sletning... Derfor er det vigtigt du kun installerer ét godt av istedet for 3 ;)


    En firewall hjælper også drastisk på sådan noget

  • Quote

    Originally posted by FonZi


    Format C: virker ikke ! Også selvom jeg gjorde det med først at sætte nettet til efter virus scanner er installeret.. De gik lige uden om scanneren så snart stikket kom i.. :rolleyes:


    Men jeg tror jeg har fået fjernet noget at det.. Læste et sted om det med at jeg ikke kunne installere sp2.. Det viste sig at være noget virusset lagde ind i registrerings databesen som gjorde jeg hverken måtte køre windows update, eller installere sp2.. Fik så fjernet det og installeret sp2 og kørt windows update.. lige nu oploader den langt mindre..


    Har du læst de link, som jeg har henvist til længere oppe i tråden ?