Freeware, hvad må man?

  • Jeg er ved at lave en hjemmeside, jeg har lavet en lille begynderguide til oc af grafikkort, og vil lige høre om der skulle være nogen som ved om jeg må dele powerstrip fra min egen com eller om jeg skal henvise til et sted på nettet?

  • Quote

    Originally posted by cla
    Det vil sige at jeg godt kan bruge linket uden at gøre dem opmæksom på det?


    Nej, det er ikke alle der tillader dybe links / direkte links til downloads når det ikke sker fra deres side.


    Men du må godt have Freeware liggende på din egen server til download. Så længe der ikke er copyright på det som det omhandler, så er det frit spil.


    ... Det dækker faktisk en masse dejlige ting som jeg ikke kan undværre... og det gælder jo også de fleste andre... :D

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Det dækker faktisk en masse dejlige ting som jeg ikke kan undværre... og det gælder jo også de fleste andre... :D


    Findes faktisk rigtig mange freeware-apps som er fuldt ud lige så gode som shareware-versionerne.


    Plejer at kigge lidt på webattack

  • Læs hvad programmøren skriver i readme-filen eller på deres hjemmeside fx. Det er meget forskelligt hvad der er tilladt, både med og uden copyrightbeskyttelse på programmet, det er fuldstændigt op til ophavsmanden at bestemme.

  • Men det har jo ikke noget med selve programmet at gøre, det er jo administratoren af den side du vil lave et direkte link til der bestemmer det ;)


    nu kan det godt være det bare er mig men rigtigt freeware er der da copyright på??


    Jeg bruger mange freewares i stedet for shareware der er mange af programmerne der er mindst lige så gode... 8)

    "Det er ikke mig der er doven!
    Det er alle andre der er meget aktive!"

  • Quote

    Originally posted by MrKenny
    Men det har jo ikke noget med selve programmet at gøre, det er jo administratoren af den side du vil lave et direkte link til der bestemmer det ;)


    nu kan det godt være det bare er mig men rigtigt freeware er der da copyright på??


    Jeg bruger mange freewares i stedet for shareware der er mange af programmerne der er mindst lige så gode... 8)


    - Ja og ?.... Han må stadig ikke bare bruge direkte DL-links som han vil.


    - Nej, der er ikke copyright på freeware.... derfor navnet.... Fri benyttelse...


    Ja, der findes nogle gode freeware-programmer....Bl.a. så er jeg rimelig glad for EasyDivX :D