Windows Update..

  • Hey Tweak !


    Ja jeg har lige formatteret min computer.. Vil så opdatere den til det nyeste og mest sikre windows efter installationen.. Men det vil den bare ikke !


    Jeg ku for det første ikke hente det der man ellerførst skal hente.. background intalligent download eller sådan noget.. Hentede det så manuelt på MS's side.. Men den gør det samme bare ved opdateringerne.. Den starter det der download vindue.. Men den skriver aldrig noget i det ! Og efter 30 min siger den at det er mislykkedes.. Og fejlkoden er : 0x80246008, men den fejlkode kan man ikke finde noget om nogen steder... :S


    Her er lige et billede af hvor den kommer til.. Sådan ser det ud i 30 min. og efter det siger den bare mislykkedes..


    PS.. Har haft den formatteret to gange .. hvor den gør det samme begge gange.. :S

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Er du ikke blevet bedt om at valdiere efter format? Bliver jeg altid.. Hvor efter det virker.


    Har valideret min kopi inde på MS's hp når man skal hente noget fra deres download central.. men det er måske ik nok ?


    Quote

    Efter du har nyinstalleret, så henter du denne her (gem): Windows XP Service Pack 2 til it-teknikere og udviklere
    Så installerer du den dreefter så går du til Win update og kører brugerdefineret og installerer dem som skal opdateres enkeltvis !
    Når de så er færdige enkeltvis gå du så ind og opdaterer resten.
    Har lige gjort sådan på kammersjuk's maskine, da den også teede sig som du beskriver.


    Har prøvet det.. men når jeg installere "Windows XP Service Pack 2 til it-teknikere og udviklere" så vil den ik gå på nettet.. :? Går jeg så ind i sikkerheds centeret så står der at det er slået fra.. Altså hele sikkerheds centeret. Fatter det ikke.. :(

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Du har selvfølgelig husket, at installere de rigtige chipsetdrivere, Lan-drivere o.lign. lige efter XP-installationen - ik' ? Og directx og grafikkort drivere ? Alle inden SP2 og inden du går på nettet. Husk også opdateret antivirus og evt. xp's firewall også inden du går på nettet, for at være sikker på ikke at få noget snavs ind.
    Personligt så installerer jeg derudover også Spybot 1.4 - inden jeg går på nettet.


    Min rækkefølge er:


    1. WinXP installation
    2. Chipsetdriver og lign.
    3. DirectX 9.0c
    4. Grafikkort driver
    5. Norton IS
    6. Spybot
    7. SP2
    - derefter går jeg på nettet og henter updates til XP og alle de andre ting.


  • Yeps har fået alle de ting ind.. Virker stadig ik ! :(

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Okay fandt ud af hvad der var galt.. :) Det er en lidt længere historie.. Men hvis andre kan bruge det eller oplever samme fejl og får samme fejlkode som mig..


    Det man allerførst skal downloade for at hele Windows Update kan virke hedder Background Intelligence Transfer Service.. Det kan godt ske man downloader programmet og installere det fint men det er ik sikkert det kører ! Det kan du tjekke efter ved at trykke Start -> Kør også skrive "services.msc".. Find dernest Tjenesten Background Intelligence Transfer Service og se om den kører ved at dobbelt klikke på den.. Gør den ikke det så prøv og sætte startypen til Manuelt og tryk start..


    Hvis det så stadig ikke virker så lav en bat fil med følgende i:


    regsvr32 oleaut32.dll
    regsvr32 jscript.dll
    regsvr32 vbscript.dll
    regsvr32 msxml.dll
    regsvr32 softpub.dll
    regsvr32 wintrust.dll
    regsvr32 initpki.dll
    regsvr32 cryptdlg.dll
    pause


    Gem den som etellerandet.bat og kør den.. Genstart så computeren og gå ind i "services.msc" og se om den kører !


    Hvis det så stadig ikke virker så kig her.. ! : http://support.microsoft.com/d…aspx?scid=kb;en-us;331716


    Jeg skriver alt dette fordi at det faktisk så ud som der er mange der har det problem.. Desuden så kender jeg også nogle stykker herude hvor jeg bor som har det..


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet