Optimering as CS med ATi grafikkort?

  • Jeg har lige installeret CS igen efter lang tids tørke. Jeg har et Ati radeon 9500 pro, og det lagger en del. Det gjorde det også før, men der var mulighed for at tweake. Så vidt jeg husker var det noget med en fil, og ellers ændringer i config. Nogen der kender noget til det? det hjalp den gang.

  • Det er ikke det. Der findes en fil man skal lægge ind i cs-mappen og overskrive en anden, hvilket giver en del.
    Desuden nogle commands der også rykker noget.
    Der er MASSER af systempower til cs. Når man har set 100 fps på en 1400 thunderbird med et G-force 2 samtidig med at man selv sidder med 60 på en 1466 AXP og et 9500 pro føler man sig lidt snydt ;)

  • ... Det hakker, lagger er mht. din inet forbindelse :)


    Men clock gfx via f.eks ATI Tool...
    Ellers er max_fps fra 72 til 100 også en god sag (ved CS, source skal være noget højere)


    vsync off @ gfx driverne..

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Originally posted by 1_2_know
    ... Det hakker, lagger er mht. din inet forbindelse :)


    Men clock gfx via f.eks ATI Tool...
    Ellers er max_fps fra 72 til 100 også en god sag (ved CS, source skal være noget højere)


    vsync off @ gfx driverne..


    Heller ikke det ;)
    Er som sagt ikke systempower der mangles, men cs der skal lære noget. Sådan var det ihvertfald engang.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Heller ikke det ;)
    Er som sagt ikke systempower der mangles, men cs der skal lære noget. Sådan var det ihvertfald engang.


    har du prøvet vsync? og alle de commands der ligge til cs?? de standard. med
    rate 25000
    cl_updaterate 101
    cl_cmdrate 101
    cl_rate 9999


    men ellers hvis du bruger ati Tool eller en anden form for refresh lock. så prøv at tving den til 100HZ i din opløsning..

  • rate 50000 =)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Originally posted by Firedog


    ja jeg kan godt se hva de mener.. men forklar lige nemt hva jeg skal gøre?? jeg vil da prøve dette og se om det hjælper min til at blive nonstop på 100..


    Øh. Det er lidt svært.
    Men du tager den der fil der hedder atioglblabla og kopierer ind der hvor der står den skal være.
    Og så ændrer du i den fil der står, så der står det samme som i hans.

  • Kan godt huske der var noget om det her...


    Man skal ændre i en eller anden fil..


    Men har de stadig ikke rettet på det?


    Spiller bare CSS nu.. Det der gamle fis duer IMO ikke længere... Og så er det da også for grimt :))

  • Quote

    Originally posted by Butcher_hik
    ja jeg fandt det som slacker linker til. Det virker fremragende, så mangler jeg bare at min computer ikke går ned i spil :roller:


    Kører det mærkbart bedre eller kan du ikke nå at mærke det?

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Øh. Det er lidt svært.
    Men du tager den der fil der hedder atioglblabla og kopierer ind der hvor der står den skal være.
    Og så ændrer du i den fil der står, så der står det samme som i hans.


    skal jeg ændre i min såkaldte perfekte Config.cfg??

  • jamen skal de ind i min config.cfg eller end i en anden slags .cfg??? fordi hvis jeg sætter det ind i min config.cfg så er jeg næsten sikker på den fucker resten af mine settings op..