Problemer med internet

  • Hej i hytten jeg har på det seneste opdaget et underligt problem med mit internet. det ser ud til at min computer hele tiden står og downloader med en 7-10 Kilobyte/sek. dette er uanset om jeg har logget på stofanet eller ej. Bare den er tændt. Jeg kører norton internet security og ad-aware begge opdaterede. hvis jeg blokker min firewall er denne trafik stadig til at måle med DU-meter. Jeg har prøvet at lokalisere problemet vha. Dos promt kommandoen "Netstat" men der er ikke nogen programmer der kører som jeg ikke vil have skal køre - og desuden hvis jeg vælger block all traffic i firewallen så bude min linie da dø ikke ??? - Et eller andet sted virker det som om trafikken ikke kommer længere end til netkortet ??? det der pisser mig mest af er at denne "trafik" jo løber op i en 20 30 MB på en dag og stofanet tæller jo uanset hvad. hvad stiller jeg op???

  • Prøv at lade internettet være en dag - 24 timer - og hør så hos Stofanet hvor meget du har hentet den dag...


    Hva DU-meter bruger du? Ka være den der er bugget...
    Ka du se pakker, der blir sendt/modtaget i din netværksdriver?

  • Du_meter er en 15 days trial som ikke er cracket eller noget. selv om jeg vælger bloker al trafik i firewallen kommer der stadig pakker ud ind (omend færre)

  • Hvis du har en switch opsætning, så prøv at afkobl internet forbindelsen fra switch main port til router/net/what ever og andre computere...
    Således at driveren tror den er koblet til nettet, men den kun sidder i en tom switch - Hvor den ikk kan sende/modtage egentlige pakker


    Blir den ved?

  • Quote

    Originally posted by hansie
    Jeg har prøvet at lokalisere problemet vha. Dos promt kommandoen "Netstat" men der er ikke nogen programmer der kører som jeg ikke vil have skal køre


    Prøv at installere en pakkesniffer. Så kan du se præcis, hvilke porte og hosts trafikken går til. Du kan endda se indholdet af pakkerne.

  • jeg har prøvet at installaere commview og den registrerer en masse pakker lige så snart jeg åbner windows (boot) behøver ikke at gå online først via stofa.


    jeg har ikke helt styr på det programmet fanger men følgende går igen hele tiden


    pakke indhold hvor min IP er target og afsender forskelige Ip-addresser


    0x0000 FF FF FF FF FF FF 00 05-00 E1 50 AA 08 06 00 01 ÿÿÿÿÿÿ...áPª....
    0x0010 08 00 06 04 00 01 00 05-00 E1 50 AA 56 34 7F FE .........áPªV4þ
    0x0020 00 00 00 00 00 00 56 34-5D B6 00 00 00 00 00 00 ......V4]¶......
    0x0030 00 00 00 00 00 00 00 00-00 00 00 00 ............


    hvad er ARP REQ?


    derudover er der en anden type pakker der går igen. IP/TCP
    denne har indhold der svarer til det sidste jeg foretager mig på nettet f.eks. kan jeg se at den sidste side jeg var på var news.dk kl. 23.39 - og så kommer det sjove der sluttes med en kommando der hedder "keep alive" unaset hvilken side jeg har været på sidst


    det er ikke lige mit felt det her nogen der kan give en forklaring