Microsoft udvikler nyt OS

  • Sad lige og læste lidt nyheder rundt omkring ... Faldt lige over det her på Newz.dk som jeg bare MÅTTE dele med jer ... :))



    Microsoft er i gang med at udvikle et operativsystem, som alternativ til Windows.
    Det er blevet skrevet fra scratch, og indeholde 300.000 kodeliniers mikrokerne skrevet i C#.


    Indtil videre er det dog stadig et prototype "Research OS", som ikke minder meget om, eller kan køre programmer,
    som de operativsystemer vi kender i dag. Projektet går under kodenavnet "Singularity".


    Baggrunden for Singularity er spørgsmålet,
    "What would a software platform look like if it was designed from scratch with the primary goal of dependability?"
    .


    Funny stuff ... :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten

    "What would a software platform look like if it was designed from scratch with the primary goal of dependability?"


    at det lige er ms der udvikler det, det forstår man jo sådanset bare slet ikke.


    Men tror der er nogen der har fået røde ører. :P...


    AT man igennem 10 år har udviklet det eneste styresystem efter det andet, der har været SÅ dårlige, at de har til hvert nyt styresystem måttet bruge over 3 år !!!! 3 fucking år på at gøre det funktionsdygtigt.


    måske er de ved at lære det.


    måske der det endda for sent?

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    [quote]Originally posted by GrillRotten
    AT man igennem 10 år har udviklet det eneste styresystem efter det andet, der har været SÅ dårlige, at de har til hvert nyt styresystem måttet bruge over 3 år !!!! 3 fucking år på at gøre det funktionsdygtigt.


    jeg vil da gerne se dig udvikel noget der virker bedre? det er sgu ikke helt så nemt som du lige går og tror. Tænk på at der er over 22.000.000 linie kode i WinXP, hvor mange slå fejl laver du ikke normalt og hvor mange bliver ikke opdaget.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    jeg vil da gerne se dig udvikel noget der virker bedre? det er sgu ikke helt så nemt som du lige går og tror. Tænk på at der er over 22.000.000 linie kode i WinXP, hvor mange slå fejl laver du ikke normalt og hvor mange bliver ikke opdaget.


    Jaah, det er jo egentlig en sjov tanke du bringer frem der ..


    har også altid selv siddet og svinet dem så meget til, men er begyndt at værdsætte deres produkt lidt mere :)

  • Jeg syns nu det er ret stort gjort af Bill Gates og Microsoft at de har været i stand til at opnå så meget... Prøv at tænk over det...


    I hvor mange tråde herinde, formoder folk ikk automatisk at folk har Windows? Og endda XP...



    Der må jo være en grund til at alle har minimum et Microsoft produkt i huset


  • Præcis :)


    Har af og til snakket med et par klassekammerater om en lille sjov teori ... Det var jo i tidernes morgen lige til at kopiere windows og den slags .. Hvis det nu ikke havde været tilfældet, så var det næppe så udbredt som det er ...


    Men det vi snakkede om var nu nærmere om det på sin vis ikke var lidt med vilje ...


    Yes, i tænker sikkert: "sikke en flok skøre hoveder" ... :roller:

  • nemlig, til dels - Sad også lige og spekulerede over hvordan mon, mens jeg så Star Wars :)
    Når han nu har så mange penge, så kan han jo meget nemmere lave nye investeringer til f.eks. et nyt OS, hvor andre enten holder igen med udvikling af nyt software eller betaler store summer til piratbeskyttelse (Som alligevel blir nakket efter en uge højest :roller: )


    Microsoft behøver jo ikk at være bange for at gå fallit, hvis nu 90% af Vista blir installeret fra en bootleg version :)

  • Nu siger i jo at ms er så fantastisk osv. tjaaa... Der har ikke været noget egentligt alternativ som er nemt og lige til.


    OG


    Jeg vidste ikke at man kunne levere et styresystem som var så smæk fyldt med fejl på release dagen at de fleste computere det blev lagt på ikke kunne køre stabilt i mere end et par timer af gangen?


    vil det ikke være det samme som at levere en bil uden en køler? ...


    det er da skide lige gyldigt om det er et program med 10 linier eller om det er et program med 10 mio. linier, men sender da ikke et halvfærdigt produkt på gaden. Den eneste grund til at de kunne gøre det, var at der, IGEN, ikke var noget bedre alternativ.


    Og ja


    Med tiden er win xp blevet meget bedre, der er ikke de store problemer længere med det. Men hvor længe er det ik os lige det har taget ms at finde ud af?

  • Det er da ikke så slemt med XP, og har som jeg ser det altid været bedre end 98 og især da ME.
    Det jeg synes er ufint ved ms er deres enormt gode evne til at blive lige lovligt inspirerede. Det kan godt virke temmelig fesent.
    Har lidt Hands-on med vista beta 1, og må sige at den virker rigtig gennemarbejdet i forhold til at det er beta. Har også adgang til at kigge lidt på sidste build, som skulle komme med lidt mere. Må lige se hvornår det så kan blive. Men samlet set bliver vista vist ret godt hvis de retter det bare noget der ligner lige så meget ind som fra den famøse xp beta 1 til xp release..
    Så tegner det virkelig godt synes jeg.


    Edit: og det med alternativet, hvis skyld er det? ;)
    Du kan da bare lave noget hvis det er så nemt :))
    Ikke at jeg ikke gerne brugte et andet OS, men at det er barnemad at skrive et os er nu godt nok lige voldsomt nok.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Det er da ikke så slemt med XP, og har som jeg ser det altid været bedre end 98 og især da ME.
    Det jeg synes er ufint ved ms er deres enormt gode evne til at blive lige lovligt inspirerede. Det kan godt virke temmelig fesent.
    Har lidt Hands-on med vista beta 1, og må sige at den virker rigtig gennemarbejdet i forhold til at det er beta. Har også adgang til at kigge lidt på sidste build, som skulle komme med lidt mere. Må lige se hvornår det så kan blive. Men samlet set bliver vista vist ret godt hvis de retter det bare noget der ligner lige så meget ind som fra den famøse xp beta 1 til xp release..
    Så tegner det virkelig godt synes jeg.


    Nu startede de jo også helt forfra med Vista ..

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nu startede de jo også helt forfra med Vista ..


    Er det ikke stadig helt i bunden NT-kernel?
    Anyways var det nu også mere for at komme ind på debatten hvor vidt deres produkter er åh så fejlfyldte på release.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Er det ikke stadig helt i bunden NT-kernel?
    Anyways var det nu også mere for at komme ind på debatten hvor vidt deres produkter er åh så fejlfyldte på release.


    http://www.newz.dk/forum/item/58902/



    Selvfølgelig har deres produkter fejl når de kommer ud, men heldigvis retter de jo så op på disse fejl derefter ..


    Jeg har selv haft lidt gang i Linux, men pt. er det Microsoft der opfylder mine behov bedst, og selvom der er ting man gerne så var anderledes, så er XP faktisk ikke helt elendig .. Slet ikke efter SP2 er kommet ..


    Og selvom jeg måske ikke altid er glad for Microsoft, så har Bill Gates gjort det godt, og han er en forretningsmand der fortjener en del respekt ..


  • Ok, ny kerne ser det ud til. Den gamle var også fra 95 så det var vel tiltrængt :))
    Men hvis du læser hvad jeg skriver vil du se at vi er enige ;)
    Samt at jeg nu ikke mener det er så slemt med bugs når release kommer.


  • Helt sikkert det har fejl, men nu var det jo godt nok en stor mængde fejl ... Og fra XP udkom og til SP2 rent faktisk var officiel, tja der var jo lang vej .. Ja så for ikke at nævne de fejl SP2 så medførte i starten, sågar overfor MS' egne programmer :)

  • jeg mener at ms slipper for nemt om ved at lade forbrugerne gøre opmærksom på fejlene og lide under dem, istedet for at gennemteste det noget mere...men det holder self omkostningerne nede....selvom vi ikke mærker det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Fordi de var først på markedet og har fået opbygget monopol-status. Det er da også godt klaret, men det er absolut ikke ensbetydende med at deres OS er særlig godt.


  • hvis du nu tænker på hvor mange "start" problemer der faktisk ikke skyldes MS men driver producenterne (dog var Win95 nok lidt af en katastrofe, men det var et stor skrift). Det er ret tit et driver problem hvis der er noget der er ustabilt, fordi mangle producenter ikke tester godt nok. Det kan MS jo ikke gøre noget ved, men det er jo dem der får skylden -> Driver signering er en kanon ting at gøre og flere producenter skulle støtte det, men langt fra nok gør det og det vil give problemer.
    Har personligt aldrig haft de store problemer med Windows, måske pga jeg vælger producenter som har styr på det og hardware som er testet mod hinanden og ikke laver ballade, som var et stort problem under Win98

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    jeg mener at ms slipper for nemt om ved at lade forbrugerne gøre opmærksom på fejlene og lide under dem, istedet for at gennemteste det noget mere...men det holder self omkostningerne nede....selvom vi ikke mærker det.


    tjaa ikke tester godt nok? det er umuligt at teste alt hardware mod hinanden og sammensætte alle typer/modeller - vil bestemt ikke sige at de ikke gør et kanon forsøg, der var flere tusinde beta testere på Windows XP og det er en pæn samling folk det tester og får rettet fejl. Men ja den rigtige test kommer når et par hundrede millioner smide det ind på deres pc'er.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2