AVI til MPEG

  • Hey Allesammen


    jeg har et par filer liggende i AVI og kunne godt tænke mig at få dem konverteret til MPEG sådan jeg kan afspille dem i min DVD afspiller..


    nu har jeg prøvet og finde nogle programmer men kan ikke rigtig finde ud af det.. håber som er nogle herinde der kan hjælpe mig..


    Hvilket Program eller programmer skal jeg bruge og er det svært ?


    også en ting til.. når jeg konvertere en fil til mpeg kommer den så til at fylde det samme eller fylder mpeg filer meget mere end avi ??


    Venlig Hilsen Anders Toft Hansen

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • Mener da at AVI filer sagtens kan afspilles i DVD afspillere som også understøtter MPEG. Bare lav en VCD med filen.
    Ren nysgerrighed hvilken slags film er det?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • min DVD afspiller kan ikke afspille de AVI filer jeg har :(


    Det er ting jeg har optaget med mit Camera.. men kan kun smide dem ned på min computer som AVI :(


    men jeg har mange clip.. så det ville følge et hav af cd'er


    derfor jeg bare ville lave dem om til MPEG også brænde dem ned på en DVD

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • Quote

    Originally posted by r3ptile


    Du kan ikke lave en VCD med en AVI fil.


    Tror ikke det er noget du kender særlig meget til, hvorfor slynge sådan en påstand ud når du aldrig har prøvet det før. X(


    Gør kun det her for at tjene penge: "Vil du vædde?"

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Tror ikke det er noget du kender særlig meget til, hvorfor slynge sådan en påstand ud når du aldrig har prøvet det før. X(


    Gør kun det her for at tjene penge: "Vil du vædde?"


    Suk, jeg har skam prøvet det før og det er fysisk umuligt at lave en VCD med en AVI-fil. Video-delen i VCD kodes med MPEG-1 og lyden kodes med MPEG-2. Nogle programmer kan sikkert automatisk konvertere AVI-filen til MPEG når man prøver at lave en VCD med den, men det ændrer ikke på at man ikke kan lave en VCD med en AVI-fil (det er derfor filen konverteres).


    Har du forstået det eller skal jeg til at finde links?

  • Derfor er det da muligt at lave en VCD cd med en avi i stedet for at konvertere først. Du må da gerne finde links om jeg kan bruge det til noget er en hel anden sag :9xo


    Kan godt se at der måske er nogle programmer som ikke konverterer men bruger generelt selv Nero.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Derfor er det da muligt at lave en VCD cd med en avi i stedet for at konvertere først. Du må da gerne finde links om jeg kan bruge det til noget er en hel anden sag :9xo


    Kan godt se at der måske er nogle programmer som ikke konverterer men bruger generelt selv Nero.


    En AVI-fil kan ikke være kodet med et MPEG-codec (da den så ville have en anden endelse end AVI), ergo kan du ikke lave en VCD med en AVI-fil.


    Der er lidt info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Video_CD

  • Det er godt i har gang i noget og alt det der..


    men kan en af jer ikke nok fortælle mig et program eller flere programmer som jeg kan konvertere en AVI om til MPEG med.. ?? og om en MPEG fil fylder mere end AVI .. please :) hehe

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • Quote

    Originally posted by anirac
    Det er godt i har gang i noget og alt det der..


    men kan en af jer ikke nok fortælle mig et program eller flere programmer som jeg kan konvertere en AVI om til MPEG med.. ?? og om en MPEG fil fylder mere end AVI .. please :) hehe


    Hvis du re-encoder et videoklip, som allerede er komprimeret (med et eller andet codec) til fx MPEG, så kan du ikke undgå at miste kvalitet, dvs. at billedet bliver dårligere.


    Det kan sagtens lade sig gøre, det du ønsker, spørgsmålet er bare hvor godt det bliver, og om du kan se forskel på dit TV efterfølgende.


    Hvor meget MPEG-filen kommer til at fylde, kommer helt an på hvordan den er komprimeret nu, og hvilken bitrate du vælger til din MPEG-fil.


    TMPEGenc kan det du ønsker: http://www.tmpgenc.net/e_main.html


    Lige et sidste spørgsmål:
    Hvad er det for en DVD-afspiller du har, og hvad kan den afspille?
    Kan den afspille MPEG-klip fra en CD, eller kan den kun afspille VCD, SVCD og/ eller DVD?

  • Quote

    Originally posted by r3ptile


    En AVI-fil kan ikke være kodet med et MPEG-codec (da den så ville have en anden endelse end AVI), ergo kan du ikke lave en VCD med en AVI-fil.


    Der er lidt info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Video_CD


    Fedt du kan holde dig selv kørende, prøv at læs hvad jeg skrev ;)
    Har du forstået det eller skal jeg finde et link?


    I såfald LINK

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • min DVD afspiller kan godt afspille MPEG filer fra en CD eller DVD :)

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Fedt du kan holde dig selv kørende, prøv at læs hvad jeg skrev ;)
    Har du forstået det eller skal jeg finde et link?


    Du skrev at man kan lave en VCD med en AVI-fil uden at konvertere først, hvilket jeg så pointerede er umuligt. Hvis jeg ikke har forstået hvad du mente må du jo prøve at formulere dig ordentligt.

  • nej desværre..


    synes ikke rigtigt de programmer i har fåreslået har virket så godt :(

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • mange tak.. men kan det ikke passe at det program du nævnte kun kan lave VCD'er og sådan noget ?

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD